Clientul nostru, stăpânul nostru de acum înainte

În sfârşit, clientul va deveni rege şi în România.

Datorită faptului că oamenii vor pune un preţ mai mare pe banii lor, anul acesta ei vor pune condiţiile, comparativ cu anii trecuţi când vânzătorul era cel care domina raportul de forţe din piaţă, arată rezultatele unui studiu referitor la măsurile anticriză din domeniul resurselor umane, efectuat de Accelera, compania de training şi consultanţă a Grupului Accor.

La acest studiu, care a fost realizat în luna ianuarie, au participat 375 de companii din industrie, servicii şi agricultură. Rezultatele chestionarului mai arată că, anul acesta, salariaţii nu vor mai avea aceeaşi putere ca în anii precedenţi. Aceasta deoarece angajatorul va fi mult mai selectiv la angajare, mult mai pretenţios în ceea ce priveşte rezultatele muncii şi mult mai atent cu bugetele de salarii, se arată în studiu. Dorel nu va mai munci singur

Aproape un sfert din firmele chestionate consideră că reducerea numărului de angajaţi este o măsură de bază în combaterea efectelor crizei. Totuşi, majoritatea firmelor (peste 95%) spun că în aceste condiţii munca trebuie eficientizată pe baza indicatorilor de performanţă. Din acest motiv, „începând cu 2009 vom vedea din ce în ce mai rar echipe de şase muncitori care îl asistă pe cel de-al şaptelea în timp ce acesta sapă o groapă saubate un cui“, afirmă specialiştii Accelera. Firmele vor impune obiective concrete şi măsurabile, iar angajaţii care nu le vor îndeplini vor risca să rămână fără job.

Trei sferturi din firmele participante la studiu vor să investească în dezvoltarea profesională a angajaţilor pentru a-i face mai eficienţi, în condiţiile în care consideră că în perioade de recesiune trebuie să dezvolte abilităţile de vânzare ale echipei. Conform rezultatelor studiului, eficienţa şefilor este importantă în această perioadă pentru aproape 85% din companii.

Circa 90% din firme sunt de părere că, în recesiune, cel mai important este să se taie din costuri, iar peste 79% din ele spun că acest lucru trebuie însoţit şi de creşterea calităţii.