Ciobanu a votat cu Irina Schrotter

Răzvan Ciobanu a semnat o colecţie pentru celebra creatoare, care se pregăteşte pentru primăria Iaşiului .

În această seară, la Teatrul Naţional din Bucureşti (TNB), Irina Schrotter scrie o nouă filă în moda românească. Prezentarea colecţiei pentru brandul principal al creatoarei de modă va purta semnătura lui Răzvan Ciobanu, şi este pentru prima oară când în România un brand puternic apelează la un designer la fel de puternic pentru o colecţie. „Nu aveam nevoie de un refresh, nu aveam nevoie de un nou head-designer, dar cum vreau să mă dedic campaniei pentru Primăria Iaşiului, am considerat acest lucru un pas firesc. Cred că e mai bine să mă retrag de pe partea de creaţie“, explică Irina Schrotter pasul din această seară. Aşadar, în această seară, de la ora 20.30, Sala Amfiteatru de la TNB va vedea femeia creată de Irina Schrotter în 17 ani prin ochii îndrăzneţului Răzvan Ciobanu. „Pentru mine a fost o mare provocare această colecţie şi am încercat să mă joc cât mai mult cu elementele care au făcut celebru brandul Irina Schrotter, fără să dăunez sau să stric cumva imaginea mărcii“, spune Răzvan Ciobanu. Un pas înainte pentru tinerii designeri Dacă pentru Irina Schrotter înseamnă un pas în retragere din lumea modei şi pentru Răzvan Ciobanu este o nouă provocare, cei care se vor bucura cel mai mult de această iniţiativă frecventă în lumea modei de peste hotare vor fi tinerii creatori de modă. „Pentru cei tineri va fi un pas înainte. Vor putea spera că, «uite, mă, dacă sunt bun, în trei-patrucinci ani aş putea semna şi eu o colecţie pentru Schrotter sau pentru Ciobanu». În plus, e o idee şi pentru brandurile care chiar au nevoie de o reîmprospătare. Dacă un brand care n-avea nevoie de asta a făcut-o, de ce n-ar face-o şi cei care chiar au nevoie de o linie nouă?!“, explică Schrotter şi perspectivele pe care le deschide prezentarea din această seară. Andreea Raicu, prima cumpărătoare Cei doi designeri s-au gândit să mai colaboreze pe viitor. Mai mult decât atât, Irina Schrotter i-a propus lui Ciobanu să fie head-designer pentru echipa ei de la Iaşi în sezonul următor. Iar Răzvan a acceptat provocarea. Aşadar, magazinul „Irina Schrotter“ ce va fi deschis în luna mai 2008, în mallul din cartierul Băneasa al Capitalei, va fi exclusiv dedicat acestei colecţii. Dezavantajul îl reprezintă faptul că va trebui să vă deplasaţi până în Bucureşti pentru o rochie din colecţia Irina Schrotter desenată de Răzvan Ciobanu. Prima care s-a bucurat de o astfel de creaţie a fost Andreea Raicu. Prietenă cu ambii designeri, Raicu urma să apară pe podium la finalul prezentării de modă din această seară. Însă cum vedeta de televiziune va serba 10 ani cu postul care a consacrat-o, nu va fi prezentă la show-ul Schrotter-Ciobanu. Andreea a achiziţionat trei dintre rochiile din colecţia nouă, mai ales că a fost o surpriză şi pentru ea faptul că modelele au fost ideea lui Răzvan Ciobanu. Vedeta va purta una dintre creaţiile vestimentare proaspăt achiziţionate la emisiunea aniversară pe care o va prezenta la Prima TV. ÎN LUME Creatori puternici pentru case celebre Dacă pentru lumea modei din România evenimentul din această seară va deschide un nou trend, marile case de modă din străinătate practică acest gen de asociere între nume mari de multă vreme.

Un exemplu îl reprezintă celebra casă de modă Hermčs care, în 2003, a primit un suflu nou adus de Jean-Paul Gaultier. Deşi Gaultier avea deja o marcă proprie, a devenit designerul Hčrmes pentru colecţiile pret-a-porter pentru femei, debutând cu prima colecţie pentru sezonul de toamnă-iarnă 2004-2005. Tot Hermes a făcut un parteneriat şi cu celebrul parfumier Jean-Claude Ellena, care a preluat postul de parfumier al casei în iunie 2004 şi a lansat parfumurile de succes Hermessence. Nici Chanel nu a stat deoparte în ceea ce priveşte asocierile cu designeri puternici. Încă din 1983, celebra casă de modă franţuzească a apelat la desenele creatorului englez de origine germană Karl Lagerfeld. Acesta creează în continuare pentru Chanel, chiar dacă a mai făcut haine şi pentru Chloé, Fendi, Valentino sau Charles Jourdan şi are şi un brand propriu.