Cine face legea în comerţul online din România

Reprezentanţii celor mai mari magazine online din România au înfiinţat Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), reprezentativă pentru comerţul online local.

Pe lângă susţinerea intereselor membrilor săi şi a dezvoltării comerţului online, ARMO îşi propune să stabilească standardele după care va funcţiona piaţa online din România.

Asociaţia reprezentativă a comerţului online local are ca principal scop susţinerea dezvoltării pieţei online din România, acest tip de comerţ fiind promovat ca metoda cea mai modernă şi mai eficientă de retail. Pe această piaţă încă în formare, ARMO va reprezenta interesele membrilor fondatori şi a celor ce urmează să adere şi va elabora un Cod de Bune Practici pentru Magazinele Online din România.

Printre membrii fondatori ai asociaţiei se numără magazine online cu specializări diverse: florării, comercianţi de produse electronice şi electrocasnice, magazine de cadouri, de jucării şi altele. Lista este lăsată deschisă pentru viitorii membri, orice alte persoane fizice sau juridice din România sau din străinătate, ce se remarcă în orice domeniu al vieţii economice sau culturale din ţară sau străinătate. Comerţul online, la control

Codul de Bune Practici ce va fi realizat de reprezentanţii ARMP atestă angajamentul marilor magazine online din România de a se alinia standardelor internaţionale. Codul va fi însoţit şi de un program de atestare a magazinelor online conform regulilor stabilite.

"Toate magazinele online din România au anumite obiective comune şi întâmpină probleme asemănătoare, iată ce ne-a adus împreună. În plus, toţi membrii Asociaţiei şi-au exprimat hotărârea de a promova un comerţ online de calitate la standarde internaţionale şi de a demonstra, împreună, că într-adevăr comerţul online este cel mai eficient şi sigur mod de a face comerţ modern, în beneficiul consumatorilor, cu avantaje suplimentare metodelor tradiţionale de retail", a declarat preşedintele ARMO, Marius Ghenea.

Ce avantaje ai când cumperi de pe net

Aflată în continuă creştere, piaţa de comerţ electronic din România permite desfăşurarea de tranzacţii de milioane de euro lunar. Astfel, în 2009, comerţul online din România crescuse cu peste 75% faţă de 2008 şi era responsabil de desfăşurarea a 1.200.000 de tranzacţii, în valoare de 93 de milioane de euro.

Comerţul online prezintă numeroase avantaje faţă de cel tradiţional, atât pentru consumatori, cât şi pentru producători și distribuitori. Dacă disponibilitatea 24 din 24 a magazinelor online, varietatea mai mare a stocurilor şi posibilitatea de a face cumpărăturile din faţa calculatorului ar reprezenta atuuri evidente ale clienţilor, producătorii sunt atraşi mai degrabă de costurile reduse de funcţionare, contactul direct cu clienţii sau promovarea intensivă din mediul online.