Pokemon a revenit în România și în multe părți ale lumii odată cu lansarea Pokemon Go. Până la acest nivel, în care o aplicație a devenit virală pe tot mapamondul, popularitatea Pokemon era de foarte mult timp la cote maxime.
Totul a început în anul 1996, când japonezul Satoshi Tajiri crea franciza media controlată de Nintendo. Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters (n.r. - monștri de buzunar). Seria de jocuri video Pokémon este creată de firma Game Freak, înființată de Tajiri încă din anul 1989. Acesta nu ar fi reușit de unul singur să aibă un succes atât de mare, dacă lângă el nu era o altă minte strălucitoare. Este momentul să îl prezentăm pe cel d-al doilea membru important al firmei: Ken Sugimori, adică omul și artistul care a desenat toți cei 718 Pokémon.
Ce însemna Pokemon la începuturi?
Prima dată când au fost gândite ca proiecte destinate distracției celor mici, scopul jocurilor Pokémon era să îi prinzi pe toți (n.r. - Gotta catch'em all!). Ulterior, specialiștii în marketing de la Nintendo au decis să renunțe la această replica. Odată operate această schimbare, scopul principal al jocului a fost învingerea liderilor de sală și câștigarea ligii. Pentru a spori vânzările și pentru a menține viu interesul pentru acest joc, cei de la Nintendo produceau câte două jocuri identice, diferența fiind legată doar de copertă și de introducerea de la începutul jocului. Jucătorii aveau la dispoziție un anumit număr de Pokémoni, iar cine dorea să îi prindă pe toți avea nevoie de un un cablu de rețea (n.r. - Game Link Cable). Astfel, jucătorii puteau face schimb de Pokémoni; în plus, existau Pokémoni care nu puteau evolua decât prin schimb.
Pokemon, de la cablu la desene animate
În ultimii ani, timpurile au permis introducerea tehnologiei Wireless Adaptor, ce permitea jucătorilor să facă schimb de Pokemoni la o anumită distanță. Din 2007 a fost introdus și sistemul Wi-Fi Connections, care le permite jucătorilor să facă schimburi și să se lupte între ei peste tot în lume. Era evident că succesul acesta trebuia transformat și la alt nivel, așa că Pokemon a devenit desen animat japonez sau anime, bazat pe seria de jocuri video. Serialul a fost difuzat de Pro TV și Disney Channel. Informații
Totul a pornit de la insecte
Inspirația pentru Pokemon are legătură cu natura și cu insectele. Născut la Tokyo, la 28 august 1965, Tajiri was crescut într-o familie în care tatăl vindea mașini Nissan, iar mama era casnică. Crescut la Machida, care la acea vreme era încă o zonă preponderant rurală a capitalei Japoniei, Tajiri avea va hobby plimbările în natură și colectarea diferitelor insecte. Copiii răutăcioși îl disprețuiau pentru pasiunile lui și îl strigau ”domnul gândac”. Suferinţa lui a fost transformată peste ani într-un succes colosal. Tokyo s-a dezvoltat fulminant în deceniile care au urmat după copilăria lui Tajiri, astfel că acesta şi-a dorit să redea cumva, copiilor, bucuriile pe care le simtise şi el când era copil. Astfel a apărut ideea unor jocuri în care micuţii japonezi puteau colecta şi prinde creature diverse şi haioase. Până la ideea care i-a schimbat viaţa, creatorul Pokemon era un tânăr foarte pasionat de jocuri, în ciuda opoziţiei părinţilor săi, care aveau impresia că îşi va rata viaţa astfel. Ceea ce a urmat ulterior avea să-i contrazică şi să le demonstreze că un copil trebuie lăsat să îşi urmeze instinctul, mai ales dacă acesta îl ghidează foarte accentuat într-o anumită direcţie. Tajiri şi-a concentrate eforturile de a se apropia de industria jocurilor. A urmat studii în domeniu, a câştigat un concurs al celor de la Sega şi a început să editeze o revistă de profil. Aşa a fost remarcat de Ken Sugimori. Colaborarea celor doi a dus la ridicarea nivelului jocurilor din Japonia şi în cele din urmă a culminat cu una dintre cele mai apreciate francize ale celor de la Nintendo. În prezent, istoria lor încă se scrie…
Sursă foto: pinterest.com