Cine e mai tare: "Burlacul" sau "Burlăciţa"?

Audienţele arată că "Burlăciţa" a fost bine primită de public. Cătălin Botezatu spune însă că băieţii au format găşti şi au devenit nepăsători.

Primul sezon din "Burlăciţa" pare să o ia, cel puţin după cum arată cifrele iniţiale, înaintea omologului său masculin, "Burlacul". Producţia a adunat, după primele patru ediţii, 428.000 de telespectatori, asta însemnând, pe publicul all urban, 3,7% rating şi 11,6% share. "Burlacul" şi "Burlăciţa" sunt variante ale aceluiaşi show, o producţie americană ce s-a bucurat de succes în ţara de origine. În Statele Unite, "Burlăciţa" se află deja la cel de-al şaptelea sezon. Primul sezon din "Burlacul", cea mai urmărită emisiune Încă de la debutul din vara anului trecut, "Burlacul", care l-a avut în primul sezon pe Cătălin Botezatu în rolul celui mai râvnit bărbat din România, s-a dovedit a fi cea mai urmărită emisiune de divertisment din sezonul estival. Pe targetul 15 - 54 urban, show-ul a înregistrat o medie de 338.000 de telespectatori. Evenimentele din cel de-al doilea sezon, care s-a încheiat în urmă cu două luni, au adus un plus de interes pentru show. Edward Popescu Strohlen, cel mai tânăr miliardar holtei din România a decis, în ultima emisiune, că niciuna dintre finaliste nu este femeia pe care o doreşte şi a cerut- o de soţie pe o concurentă deja eliminată. Din câte spune Cătălin Botezatu, prezentator al emisiunilor, dacă ar fi spectator, el ar alege "Burlacul". "În acest show competiţia a fost mult, mult mai mare. Fetele au fost mult mai motivate şi mai implicate în tot ceea ce au făcut. Au fost într-o competiţie şi la propriu, şi la figurat. La «Burlăciţa», băieţii au devenit prieteni la un moment dat, au format acele găşti băieţeşti şi concurenţa nu a prea mai existat", a declarat designerul pentru EVZ. Producătorii show-urilor de la Antena 1 susţin însă că cifrele mari de audienţă au fost previzibile. O ceartă aducătoare de rating Atuurile "Burlăciţei"? Eroina principală, Bianca Drăguşanu, este o figură foarte vânată de presa tabloidă. Legăturile ei amoroase fac să crească tirajul, iar multele operaţii estetice sunt îndelung comentate. Relaţia pe care a avut-o, în trecut, cu designerul Cătălin Botezatu, care a şi lansat-o ca "Bianca lui Bote", nu a fost uitată de media, iar faptul că a fost recomandată pentru acest show chiar de fostul iubit e un motiv de bârfă. Cele mai speculate au fost însă cuvinte acide pe care foştii parteneri şi actuali colegi şi le-au aruncat în diverse emisiuni. Pentru public, acesta a fost ingredientul principal. După cum susţine Cătălin Botezatu, munca depusă pentru varianta feminină a produc ţiei a fost mult mai grea. Întrebat la care dintre cele două producţii i-a fost mai dificil să lucreze, el a răspuns fără să să se gândească: "La «Burlăciţa», pentru că încă de la început băieţii au fost timoraţi de prezenţa Biancăi, iar, spre sfârşit, lucrurile s-au mai schimbat, şi concurenţii au devenit nepăsători", s-a plâns prezentatorul. Plus în carieră pentru Bianca Drăguşanu

Pe lângă avantajul interesului telespectatorilor, pentru Bianca Drăguşanu această emisiune a fost un mare pas înainte. "«Burlăciţa» mi-a dat ocazia să mă manifest mai mult şi ca publicul să mă cunoască aşa cum sunt eu, m-a pus în tot felul de situaţii, unele plăcute, altele dificile, cărora a trebuit să le fac faţă cu profesionalism. Este cu siguranţă un pas înainte din punct de vedere profesional, am învăţat foarte multe lucruri despre televiziune în timpul filmărilor, programul a fost unul foarte încărcat şi a trebuit să mă adaptez. Am învăţat foarte multe şi sunt încântată", a spus Bianca.

Cât despre îndrăgostit "pe bune" în emisiune, Bianca a dat un răspuns foarte diplomatic. "Deocamdată nu, dar nu se ştie niciodată. Show-ul este departe de a se fi încheiat, deci vom vedea împreună ce va fi să fie". ZVONURI DESPRE SEZONUL 2 Cătălin Botezatu, pila Oanei la show Zvonurile o dau pe Oana Zăvoranu ca posibilă viitoare "Burlăciţă". Deşi producătorii de la Antena 1 nu au confirmat supoziţiile, iar Cătălin Botezatu, amfitrionul show-ului, a spus că nu ştie nimic, calită ţile vedetei proaspăt divorţate o recomandă ca fiind ideală.

Bote, bunul său prieten, care s-a arătat în repetate rânduri încântat de ea, a spus: "Nu ştiu dacă Oana e propunerea, dar eu aş fi preferat-o pe ea ca prima burlăciţă".

Ar mai fi un singur impediment, aflat tot de la bursa zvonurilor: Oana se vinde scump şi nu se ştie dacă producătorii vor scoate din buzunar suma pe care ea o cere. "«Burlăciţa» mi-a dat ocazia să mă manifest mai mult şi ca publicul să mă cunoască aşa cum sunt eu, m-a pus în tot felul de situaţii, unele plăcute, altele dificile.“ BIANCA DRĂGUŞANU, asistentă TV

OPINIA ANALISTULUI Orăşenii şi "chingile stricte ale moralei ţărăneşti" Analizând fenomenul, Iulian Comănescu, analist media, este de părere că nou-lansata producţie este "o tentativă de multiplicare a unui succes rapid şi oarecum surprinzător. Cam ăsta e «know-how-ul» televiziunilor româneşti în 2011, unul care dă rezultate, proporţionale cu publicitatea disponibilă pe piaţă şi cu altele. «Burlacul» e un fel de «Dacie» în materie de formate TV, care merge pe nişte ingrediente simple şi sigure, din zona tabloidă. Am remarcat că pasul în faţă făcut de Bianca Drăguşanu în noul format a stârnit interesul grupurilor concurente. Asta pentru că, desigur, există un public pentru aşa ceva. Referindu- se la audienţe analistul media spune că: "înainte de război, România avea cam 25% din populaţie în urban şi 75% în rural. Acum, proporţia s-a modificat, cu aproximativ 55% în urban. Avem deci o mutaţie de 30% din populaţie către oraş, adică vreo cinci-şase milioane de orăşeni la prima sau a doua generaţie, care au ieşit din chingile pe alocuri stricte ale moralei ţărăneşti şi încă nu au dobândit reflexe citadine. Cred că acest gen de public e mare consumator de televizune tabloidă în general şi aş fi curios să-mi verific această percepţie prin studii. Elitele nu înghit televiziune generalistă, care nici nu e pe gustul lor fiindcă ar obţine cifre destul de mici", adaugă Comănescu.