Anunţul a devenit deja banal în zecile de mii de farmacii din România. Uneori, trei-patru una lângă alta, fără ca niciuna să dea faliment, semn de sănătate la poporul nostru. Anunţul este lipit pe uşile de la intrare, pe casele de marcat, pe fruntea farmaciştilor, obosiţi să tot spună .”Nu”! În oricare farmacie din ţară, este acelaşi anunţ: „Nu mai avem măşti chirurgicale”! Măști n-or mai fi, dar idei de a face bani...
Iar acesta este cel mai mic semn al isteriei provocate de noua ameninţare mondială: coronavirusul. De la golirea rafturilor cu mâncare din magazine, până la dispariţia în Australia a hârtiei igienice, care se vinde pe net cu preţuri exorbitante, coronavirusul, aşa mic cum este el, pe lângă spaima pe care a băgat-o în oamenii de rând, a mai băgat şi mulţi, foarte mulţi bani, în buzunarele oamenilor de ”nerând”.
De la Hexipharma, la apa chioară a lui Flutur
Păţiţi de mai multe ori cu astfel de isterii, românii nu au reacţionat aşa cum probabil s-ar fi aşteptat cei care au provocat evenimentele. Arşi la pungă mai întâi cu temuta gripă aviară, care urma să ciugulească planeta în câteva săptămâni, acea gripă de păsăret din care s-a îmbogăţit Gheorghe Flutur, ministru al Agriculturii pe atunci, cu mai mult de 20 de milioane de euro pentru că dezinfecta roţile la maşini cu apă chioară, şi până la Hexipharma, unde tot sfânta apă înnobilată cu un pic de substanță ţinea loc de dezinfectant, românul s-a imunizat. A făcut anticorpi împotriva manipulării de acest gen şi nici nu a golit magazinele, nici nu a rămas prin casă să-şi cumpere de pe net măşti chirurgicale cu câteva mii de euro pachetul.
Profit de peste un miliard de dolari în două zile
Cei pe care i-am pomenit mai sus sunt însă nişte găinari autohtoni, care au ciugulit şi ei câte o firimitură de la masa bogaţilor, după ce aceştia plecaseră demult pe la casele lor, iar lacheii făcuseră curăţenie. Dar cine sunt bogaţii care au tras grosul banilor din această isterie în formă de coroană, ce pentru ei a devenit una de diamant.
Să vedeţi potriveala naibii!
Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a anunţat zilele trecute că este o chestiune de zile până ce se va declara pandemia. Adică epidemie de coronavirus la nivel mondial, când de la faşă la barbă albă tot locuitorul planetei tuşeşte şi face febră. Catastrofă, nu-i aşa? Un virus nou, luat de chinezi de la şerpi, apoi, conform studiilor, nu chiar de la şerpi, ci de la lilieci, mai apoi, după aprofundarea studiilor, şi de la şerpi şi de la lilieci, după ce se împerecheau, un virus care nu are leac, pentru că de-aia-i nou, că nu am avut habar de el până acum şi deci nu aveam cum să-i găsim leac. Ne va distruge pe toţi, s-a dat alarma.
Tot în aceeaşi zi, un reprezentant al companiei americane de medicamente „Moderna”, anunţa că prăvălia pe care o reprezintă are de mai mult timp în testare pe subiecţi umani, un vaccin împotriva coronavirusului. Cum aflaseră oamenii de ştiinţă din laboratoarele „Moderna” despre noul virus, despre care nici măcar liliecii împerecheaţi cu şepii nu ştiau că îl au, nu s-a mai precizat.
Cert este că a doua zi după anunţul celor de la „Moderna”, un oficial al OMS a spus că nu suntem chiar aşa de pierduţi. Că „Remdesivir”, vaccinul inventat de „Moderna” ar putea fi cea mai bună soluţie şi cea mai eficientă armă împotriva coronavirusului.
Rezultatul, în afară de entuziasmul că omenirea nu mai piere de la un amărât de virus, a fost cu multe, foarte multe zerouri în coadă.
„Un salt uriaş al acţiunilor listate la bursă ale companiei „Moderna”, de 11% într-o zi, şi de 30% în cele două zile care au urmat de la anunţul făcut de oficialul OMS, salt din care câţiva inşi şi un număr mic de investitori instituţionali au câştigat aproape un miliard de dolari.” – declară Gheorghe Piperea, profesor de drept administrativ. Acelaşi profesor dă şi câteva exemple dintre cei care au tras virusul câştigător:
„BlackRock”, cel mai mare gestionar de active din lume, cu acţionariat în mai multe companii biotech şi imunologie, câştig de 64,9 mil dolari;
„Fidelity”, firma controlată de Waren Buffet, câştig de 88,6 mil dolari;
„Vanguard”, al doilea cel mai mare gestionar de active din lume, după „Black Rock”, câştig de 95,8 mil dolari;
„AstraZeneca”, unul dintre cei 10 mari BigPharma globali, câştig de 141 mil dolari;
„Flagship Pioneering”, un fond cu capital de risc specializat in biotech si inginerie genetica, fondatorul „Moderna”, câştig de 281,3 mil dolari;
Robert S. Langer, membru în boardul „Moderna”, câştig de 63,6 milioane dolari;
Stephan Bancel, managerul „Moderna”, câştig de 41 mil dolari.
Cifre ameţitoare. Nu-i aşa că alde Flutur al nostru sau Hexipharma sunt fluturaşi, ca să nu zic molii prăpădite, pe lângă aceşti profitori gigant?
Covit -19, învins la puncte de virusul nostru
Statisticile oficiale despre noul virus care urma să spulbere omenirea, noroc cu cei de la „Moderna” că tocmai au găsit antidotul, arată aşa:
Coronavirus: peste 95.000 de oameni infectaţi. Numărul deceselor: 3.286. Asta pe tot globul.
Gripa neaoşă, românească, numai la noi în ţară: 99.601 de îmbolnăviri cu infecții respiratorii. Numărul deceselor: 158. Asta anul trecut, la sfârşitul sezonului de gripă, după cum comunica la 1 martie 2019 Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP).
Şi asta fără să mâncăm şerpi şi lilieci
Isteria dezinformării
O astfel de afacere nu poate fi pusă la cale fără o campanie solidă de dezinformare. Care se face pe canale media dedicate. În prima linie sunt acum Daily Mail și Russia Today. Primul este ziarul în care a apărut acel reportaj mincinos despre traficanții de arme din România care vând flinte la ISIS, al doilea este canalul independent de propagandă al Kremlinului. În cele două publicații a apărut mai întâi știrea înspăimântătoare că ADN-ul de liliac este la fel cu cel al omului. Deci, avem şanse să ne mânânce virusul şi pe unii, şi pe alţii. Apoi, la nici o zi distanţă, tot în aceste publicaţii a apărut un filmuleţ, devenit iute viral pe internet, cu o chinezoaică, îmbrăcată frumos, care mânca liniştită supă de liliac. Asta-i! De aici, din farfuria asta a pornit toată pandemia. Numai că femeia nici măcar nu era chinezoaică, filmarea nici măcar nu fusese făcută în China, ci în Palau, şi nici măcar nu era din 2019, ci din 2016. Apăruse în urmă cu trei ani pe blogul femeii, care promova turismul în zone exotice.
Desigur, nu trebuie să rămânem indiferenţi. Trebuie să respectăm regulile simple de igienă. Dar de aici şi până la a se vinde hârtia igienică la suprapreţ şi intrarea în carantină a unor megalopolisuri, e cale lungă de tot.
Iar noi, românii, nu mâncăm supă de liliac. Cel mult îl punem în vază când înfloreşte, să miroasă frumos în casă.