Christian Tour este acuzată de doi clujeni că nu a plătit rezervările la hotelul de cinci stele din Antalya

Un clujean susține că a plătit 3.000 de euro pentru un sejur în Belek, la un hotel de cinci stele, și că a aflat cu puțin timp înainte de a pleca în excursie că sejurul la hotelul mult visat a fost anulat.

Gabriel Pop (foto), din Cluj Napoca, a plecat în Antalya alături de soție și fiul de trei ani. Clujeanul spune că, marți seara, cu doar opt ore înainte de a pleca în concediu a fost sunat de cineva de la agenția de turism Christian Tour, prin care a contractat vacanța, care le-a spus că sejurul fusese anulat. ”Un reprezentant al agenției Christian Tour a sunat marți după amiaza și ne-a comunicat că sejurul a fost anulat și că nu mai avem cameră plătită, deși noi achitasem 3.000 de euro. După îndelungi parlamentări ne-au oferit un alt hotel, vechi de 20 de ani, tot de cinci stele, și ne-au spus că ne returnează 200 de euro. Au avut curajul să ne spună că ne-au dat drept bonus, o cameră cu vedere la mare. Bineînțeles că am refuzat”, spune Gabriel Pop.

Hotelul pentru care familia Pop din Cluj Napoca a plătit o sumă de 3.000 de euro, se numește Sueno, și este situat în zona Belek din Antalya.

Au ajuns în Turcia și au fost dați afară din hotel

Gabriel Pop susține că a primit de la agenția de turism biletele de avion precum și un voucher, prin care se dovedea că serviciile hoteliere au fost achitate.

Clujeanul și-a luat familia și a plecat în Turcia, la bordul unui avion charter, plin cu turiști, care a  plecat din Cluj Napoca spre Antalya. ”Am ajuns după un zbor de aproximativ două ore în Antalya iar de acolo la hotelul Sueno. Am prezentat voucherul dat de cei de la agenția de turism dar cei de la hotel ne-au comunicat scurt că serviciul hotelier nu a fost plătit, în consecință nu putem primi camera. Am fost poftiți afară din hotel. Afară erau 40 de grade iar noi suntem cu un copil de trei ani”, mai spune Gabriel Pop.

După mai multe ore de așteptare, clujeanul a sunat la o agenție de turism din Cluj Napoca, care are o colaborare cu hotelul Sueno din Belek. ”Agenția de turism din Cluj ne-a ajutat și ne-a cazat o noapte la un alt hotel iar de joi, ne mutăm la Sueno. Cu alte cuvinte am plătit din nou sejurul. Când voi reveni la Cluj, îi vom da în judecată pe cei de la Christian Tour, pentru a ne recupera prejudiciul”, a mai spus Gabriel Pop.

Firma de turism spune că este vorba despre overbooking

Reprezentantul societății de turism Christian Tour, CEO-ul Marius Pandel, susține că în speța de față este vorba despre un ”oberbooking”, adică de o suprarezervare. ”Rezervarea nu a fost efectuată şi nici nu a fost plătită în urmă cu 3 luni după cum susţin clienţii în cauză, ci a fost efectuată cu 13 zile înainte de data călătoriei. De asemenea, Agenția nu este răspunzătoare în cazul în care la unitatea de cazare confirmată este suprarezervare ("overbooking"); într-o astfel de situație agenția de turism este obligată să asigure cazarea la o altă unitate de cazare de aceeași categorie sau mai mare cu cea confirmată; în cazul în care varianta de cazare oferită ca alternativă este clasificată inferior, agenția de turism este obligată să returneze turistului diferența de tarif aferentă diferenței de clasificare”.

Cristian Pandel mai susține că turistul din Cluj, și familia acestuia, au ajuns în Antalya cu bilete de avion, furnizate de agenția de turism și că după ce au ajuns la destinație, turiștii au acceptat să fie cazați la un alt resort de lux, de tot de cinci stele. ”În prezent, cei doi adulţi împreună cu copilul lor, sunt deja cazaţi la hotelul menţionat şi beneficiază de toate serviciile All Inclusive pe care acesta le pune la dispoziţie. Mai mult decât atât, ghizii şi colegii noştri de la destinaţie depun toate eforturile pentru a le oferi turiştilor, începând de mâine (07.07.2016) mutarea la un hotel dorit de dânşii. În cazul în care acest lucru nu va fi posibil din cauza gradelor de ocupare de 100% înregistrate de hotelurile cu pricina, turiştilor li se va returna diferenţa de tarif dintre hotelul Sueno Deluxe şi cel în care sunt cazaţi, conform prevederilor contractului încheiat”.