Chinezii investesc masiv la Dacia. Compania Renault vinde o parte din acțiuni

dacia, uzina dacia, productie, conductori

Chinezii de la Geely ar putea cumpăra 40% dintre acțiunile fabricii de motoare termice și cutii de viteze. Aceștia au deja în portofoliu companiile Volvo și Lotus. Un anunț oficial cu privire la tranzacție va fi făcut la începutul lunii noiembrie.

Compania Renault a decis să separe uzina de motoare termice și cutii de viteze de la Dacia de producția de autovehicule. Decizia vine după anunțul Comisiei Europene că mașinile pe benzină și motorină vor deveni istorie din 2035, în UE. Cel mai mare grup auto privat din China ar putea cumpăra un pachet masiv de acțiuni.

Noi investitori

Compania vrea să aducă noi investitori pentru a reduce costurile și a atrage fonduri ce vor investite în tehnologie verde. Astfel, Renault a decis să vândă chinezilor de Geely, care dețin și companiile Volvo și Lotus, 40% dintre acțiunile uzinei de motoare și cutii de viteze. Va păstra însă 40% dintre acțiuni, în timp ce restul, de 20%, sunt deținure de grupul petrolier Saudi Aramco, din Arabia Saudită.

Producția de autovehicule va rămâne în continuare în posesia grupului francez. „Este vorba doar de partea de motoare termice, nu și producția de mașini. Aceasta rămâne ca și până acum, în proprietatea Renault”, au declarat mai multe surse pentru Libertatea.

Decizie importantă

Sindicaliștii spun că există discuții în acest sens, dar un anunț oficial ar urma să fie făcut de Renault, la începutul lunii viitoare. „Am auzit și noi aceaste ipoteze. La început de noiembrie vor fi făcute publice planurile.

Separarea va exista între producția de autovehicule și cea de motoare. Trebuia să fie făcut un anunț în luna septembrie, dar există negocieri în continuare și nu știm mai multe. O altă societate dacă va fi, tot cu noi va discuta, va negocia. Eu am speranța că acționarul majoritar va fi tot Renault”, a afirmat Viorel Ungureanu, președintele Sindicatului Dacia.

Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, Dacia a avut, în 2021, un profit net de 498,2 milioane de lei. Compania avea, la finalul anului trecut, aproape 13.000 de salariați, dar alți peste 100.000 depind de constructorul de la Mioveni, fiind angajați la furnizorii de piese și componente, potrivit libertatea.ro.