Chinezii dau orezul pe aripioarele americane: vânzările KFC şi Pizza Hut din China le-au depăşit pe cele din SUA

Vânzările realizate de Yum, companie care deţine brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, în China au crescut în ultimele luni din 2010, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, depăşind performanţele înregistrate pe piaţa americană.

Astfel, vânzările realizate de unităţile din China s-au ridicat la 1,2 miliarde de dolari în ultimul trimestru din 2010, consemnând un avans de 20% faţă de 2009. În acelaşi interval, vânzările realizate de Yum în Statele Unite s-au cifrat la 970 de milioane de dolari, în scădere cu 8% faţă de ultimele trei luni din 2009.

Yum a intrat pe piaţa din China în 1987, cu brandul KFC. În 1990, a deschis prima unitate Pizza Hut. Secretul succesului acestor branduri într-o societate precum cea chineză a constat în faptul că restaurantele nu au fost amenajate urmându-se tiparul clasic folosit în Statele Unite.

''Restaurantele lor sunt diferite în China. Seamănă mai degrabă cu restaurantele obişnuite, în care se poate lua cina, decât cu un fast food. Au adaptat meniul cerinţelor locale", explică John Fox, managerul unui fond de investiţii, citat de CNN.

De exemplu, în restaurantele KFC din China se pot servi fructe de mare şi carne de vită, iar în unităţile Pizza Hut pot fi comandate diverse feluri de orez. Totuşi, succesul Yum în China se datorează KFC. Dintre cele 3.664 restaurante pe care le operează grupul pe piaţa chinezească, peste 3.000 afişează lista de bucate a colonelului Sanders. Yum! a deschis şi câteva unităţi Taco Bell în 2003, dar le-a închis în 2008.