Ministerul Comerțului din China a avertizat producătorii auto din țară cu privire la riscurile realizării de investiții în domeniul auto peste hotare, în cadrul unei întâlniri recente, au declarat două persoane informate despre această chestiune, pe măsură ce aceștia caută să se extindă la nivel global pentru a contracara încetinirea creșterii pe piața internă.
La o întâlnire care a avut loc în iulie, ministerul a spus producătorilor auto locali să nu investească în India. El a invocat o directivă de la guvernul central, a "sfătuit cu tărie" să nu investească în Rusia și Turcia, și a folosit un ton mai blând pentru a sublinia riscurile construirii de fabrici în Europa și Thailanda, a spus una dintre surse.
Relații tensionate
De asemenea, i-a încurajat pe producătorii auto să folosească fabrici din străinătate pentru asamblarea finală a vehiculelor, cu componente exportate din China. Motivul este acela de a reduce riscurile potențiale generate de probleme geopolitice, a adăugat sursa.
Totuși, nu au primit sfaturi pentru a se asigura că tehnologiile de bază pentru vehiculele electrice rămân în țară.
Relațiile dintre China și India sunt tensionate de când armatele lor s-au ciocnit la granița disputată din Himalaya în 2020. Acest lucru a determinat New Delhi să înăsprească supravegherea investițiilor chineze și să oprească proiecte majore.
Compania de stat chineză SAIC Motor Corp Ltd se confruntă de mulți ani cu dificultăți legate de investițiile în India. În aprilie, a declarat că va atrage investitori indieni pentru a crea un mediu operațional mai favorabil pentru marca sa MG în această țară.
În Rusia, mașinile cu branduri chinezești și-au sporit prezența după ce producătorii auto occidentali s-au retras din cauza sancțiunilor.
Producătorii chinezi vor să se extindă în străinătate
Chery poartă discuții cu producătorii ruși despre producerea de mașini în fabrici rusești. Agenția de știri de stat rusă TASS a raportat acest lucru, citându-l pe Vladimir Shmakov, directorul filialei ruse a Chery.
Producătorii auto chinezi caută din ce în ce mai mult să se extindă în străinătate, în contextul unei probleme tot mai mari de supracapacitate datorată cererii slabe în China. Acest lucru a dus la un război prelungit și brutal al prețurilor. Eforturile lor de a crește vânzările în piețele auto majore s-au confruntat și cu taxe mai mari pe vehiculele electrice.
În timp ce mai multe țări europene, inclusiv Spania și Italia, încearcă să atragă investiții din partea producătorilor auto chinezi, companiile rămân prudente în ceea ce privește stabilirea independentă a producției locale, care necesită investiții mari și o înțelegere profundă a legilor și culturii locale.
Geely, al doilea cel mai mare producător auto din China după vânzări, caută locații pentru o fabrică în Europa. Cu toate acestea, nu s-a angajat pe deplin să dezvolte producția locală.
Alții, precum Leapmotor, au ales să colaboreze cu firme locale, relatează Yahoo News.