Succesul miniseriei „Cernobîl" determină creșteri impresionante a interesului din partea turiștilor, pentru zona afectată radioactiv.
Fanii miniseriei realizate de HBO, amatorii de senzații tari și pasionații de istorie plătesc 100 de dolari de persoană pentru un tur cu ghidaj în limba engleză, iar agențiile de turism ucrainene anunță o creștere semnificativă a cererilor de vizionarei a zonei.
În luna mai, agențiile de turism au înregistrat o creștere de 30% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, iar pentru lunile iunie, iulie și august se anunță o creștere de 40%, notează The Guardian. Yaroslav Yemelianenko, director al Chernobyl Tour a dezvăluit faptul că agenția sa oferă tururi ale locurilor care apar în serial, inclusiv în buncăre și la reactorul 4.
Zilnic, zeci de autocare de turiști pleacă din capitala Kiev pentru a vizita localitățile abandonate.
Catastrofa de la Cernobîl | Peste 100.000 de morți
Miniseria "Cernobîl", produsă de HBO a stârnit un val de reacții pozitive în mediul online. Aceasta prezintă urmările exploziei de la reactorul nuclear, operațiunea de curățare a zonei, ancheta și poveștile cutremurătoare ale victimelor.
Accidentul nuclear de la Cernobîl s-a produs pe data de 26 aprilie 1986, la ora 01:23. O explozie la centrala nucleară a provocat o contaminare radioactivă uriașă, care a făcut numeroase victime. Zona a fost evacuată la 36 de ore de la producerea accidentului, după ce autoritățile au încercat inițial să mușamalizeze catastrofa.
Numărul total al persoanelor care au murit în urma diverselor forme de cancer provocate de radiații este de aproximativ 115.000, potrivit unui raport realizat în Belarus.