Lucrările vor fi sistate de luni deoarece firma de consultanţă a dat faliment. Neoficial, utilajele dispăruseră de pe şantier încă de ieri.
Lucrările de la şoseaua de centură a Timişoarei vor fi oprite de luni din cauză că firma de consultanţă, care asigură managementul investiţiei, a dat faliment, potrivit Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Directorul Ioan Maliţa a declarat că până joia viitoare vor fi oprite toate utilajele, care lucrează în prezent pe şantierul ce ar trebui să lege ieşirea din Timişoara către Arad de drumul spre aeroport. „Firma japoneză Construction Project Consultants Inc., care asigura consultanţa pentru proiect, în asociere cu Search Corporation Bucureşti, a dat faliment pe fondul crizei financiare de pe plan mondial. În această situaţie, consultanţa mai poate fi asigurată de această asociere timp de trei luni“, a declarat Maliţa. În consecinţă, Compania Naţională de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi a solicitat finanţatorului, Banca Naţională a Japoniei, să accepte derularea consultanţei doar prin firma asociată, Search Corporation. Iar după expirarea celor trei luni, contractul cu CPC Inc. Japonia să fie reziliat, şi Search Corporation să preia întregul management de proiect. Probleme cu executantul Ieri, la doar câteva ore de la anunţul privind falimentul CPC Inc., nimeni nu lucra pe şoseaua de centură, iar utilajele lipseau cu desăvârşire din peisaj. Doar un panou informativ amintea de lucrările care ar fi trebuit să fie în plină desfăşurare. De alături, de pe şantierul italienilor de la Incontro, unul dintre muncitori povesteşte că de zile bune nu mai vine nimeni la muncă. „Am văzut 40 de utilaje numai când a fost ministrul Orban, în rest, falimentul stă pe ei“, spune bărbatul.
Atât frâna pusă de falimentul companiei de consultanţă, cât şi măsurile impuse pentru ca viitoarea şosea ocolitoare să aibă patru benzi, nu două cum era proiectul iniţial, vor face ca lucrările să nu poată fi finalizate mai devreme de primăvara viitoare.
Lucrările la şoseaua de centură, în valoare de 15 milioane de euro, au început în 2002. Fostul constructor al şoselei, firma grecească Efklidis Konoike Aegek, care trebuia să execute lucrările de centură şi tronsonul rutier Timişoara - Lugoj, a abandonat şantierul deşi realizase doar 30% din proiect. Asta în condiţiile în care investiţia trebuia finalizată în iulie 2006. Ulterior s-a organizat o nouă licitaţie pentru executarea lucrării, iar câştigătoare a fost firma Romstrade, care are la dispoziţie 20 de luni pentru asfaltarea celor 12,6 kilometri de şosea.