Zidul de protecție al Centurii Cluj Est este împins în fiecare zi cu câțiva centimetri de către pământul care a luat-o la vale. Cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj dau asigurări că totul va fi reparat.
Din explicațiile date ieri de către Ion Pantelimon, directorul DRDP Cluj, se înţelege că zidul s-a deplasat dar că şi-a făcut treaba. „Până la această dată micropiloții și cu ancorele nu au suferit niciun fel de destabilizare. Practic s-au înclinat grinzile cu micropiloți. În această situație, practic, micropiloții și-au făcut rostul. Vreau să vă spun că suntem cu sufletul împăcat în sensul că prin acest forțaj ni s-a dovedit faptul că ei sunt ancorați unde trebuie”, spune Pantelimon.
Firma constructoare din Ungaria a tras un tun colosal

Pantelimon a dezvăluit ieri că firma Vegyepszer din Ungaria care a lucrat la tronsonul trei al șoselei de centură a intrat în faliment imediat după ce a încasat de la stat contravaloarea lucrărilor efectuate. Prin această măsură juridică, Vegyepszer a dat un mega tun firmelor românești care au lucrat la șoseaua de centură a Clujului, ca subcontractori. „Din câte știu, au plătit doar 10-15% pentru firmele românești și au intrat în faliment”, a spus Pantelimon.

Dacă firmele care au construit nu plătesc despăgubirile, partea română trebuie să scoată alţi bani din buzunar

Cu toate acestea, firma Vegyepszer România, cu sediul la Oradea, subsidiara societății din Ungaria, a participat la licitația organizată pentru efectuarea lucrărilor suplimentare, între care și parapeții de protecție, care au început să cedeze sub presiunea terenului din zonă. „Firma din Ungaria a dat faliment și nu cea din România”, a explicat Pantelimon.
Repararea stricăciunilor va fi făcută din banii firmelor Vegyepszer și Diferit SRL. Dacă nu, a precizat Pantelimon, reparațiile vor fi făcute din contul firmei susținătoare, Keller, tot din Ungaria. „Dacă firma susținătoare nu va plăti, atunci vom face o nouă licitație”, a mai adăugat șeful DRDP Cluj.
„Cert este că traficul în zonă nu va fi întrerupt, existând o distanţă de 38 de metri între şoseaua de centură şi zona de instabilitate.”
ION PANTELIMON,
diretorul DRDP Cluj