Centura Aradului, prea îngustă

Constructorii centurii Aradului, tronson care va face parte din viitoarea autostradă Arad – Timişoara, inclusă în Coridorul IV Paneuropean, au solicitat Primăriei Aradului să le aloce teren suplimentar pentru a lărgi drumul din cauză că, în condiţiile actuale, nu pot respecta condiţiile de lăţime impuse de statutul de autostradă.

Astfel, consilierii locali vor vota mâine dacă cedează o serie de terenuri aflate în proprietatea municipiului. Solicitarea a fost transmisă de JV FCC Construccion S.A. – PORR Tehnobau und Umwelt AG pe 13 mai “întrucât iniţial nu s-au asigurat lăţimile minime profilurilor transversale, prevăzute de standardele referitoare la proiectarea autostrăzilor". În discuţie sunt nu mai puţin de şase terenuri, majoritatea situate pe Calea Bodrogului şi care însumează câteva zeci de mii de metri pătraţi. Aplicarea procedurii de expropriere suplimentară va avea loc imediat după şedinţa Consiliului Local Arad de mâine. Centura Aradului, în regim de autostradă, va avea 12 kilometri lungime şi câte două benzi plus una de urgenţă pe fiecare sens. Pe traseul celor 12 km vor exista patru noduri de intrare şi ieşire de pe autostradă. Deoarece bypass-ul va trece printr-o zonă unde există multe pârâiaşe, au fost proiectate 41 de poduri şi podeţe şi vor exista şi 17 pasaje în zonele căilor ferate şi ale intersecţiilor cu alte drumuri.