Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța (CNAPMC) care, alături de Autoritatea Navală Română, coordonează activitățile legate de colectarea oilor moarte din apa mării precum și de scoatere a navei Queen Hind, răsturnată cu 14 600 de oi la bord, în portul Midia, va finaliza, luni, operațiunea de ecologizare a zonei din dreptul vasului.
În portul Midia, continuă ecologizarea zonei din dreptul navei Queen Hind, CN APMC urmând să preia ultimele cadavre de animale din zona delimitată de barajele antipoluante. De sâmbătă dimineața în bazinul portuar Midia nu ar fi mai sunt cadavre de animale. Operațiunile de curățare a zonei au fost reluate, astăzi dimineață, cele peste 200 cadavre de animale fiind încărcate în recipiente special pregătite pentru transportul acestora. Butoaiele au fost încărcate pe o gabară, care s-a deplasat în zona afectată, pentru încărcare.
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța estimează că, în cursul zilei de azi, 2 decembrie 2019, operațiunea de ecologizare a zonei va fi finalizată. A fost stabilită firma autorizată să preia cadavrele, spre neutralizare, fiind vorba de o societate comercială din județul Tulcea. Directorul general al CNAPMC, Daniela Șerban, spune că, deși șenalul navigabil este blocat parțial, traficul navelor în portul Midia se desfășoară în condiții de siguranță, nefiind înregistrate întârzieri la sosirea sau la plecarea navelor din port.
Potrivit aceleași surse, de sâmbătă, 30 noiembrie, până azi, 2 decembrie, în portul Midia au intrat cinci nave, iar alte șapte nave au plecat. În perioada următoare sunt avizate două nave. Pentru o mai bună vizibilitate, pe nava Queen Hind au fost montate lumini de avertizare pe timp de noapte.
Pe de altă parte, proprietarul navei nu a prezentat, nici la această oră, planul de ranfluare pentru a fi avizat de Autoritatea Navală Română (ANR) prin Căpitania portului Midia. Dacă armatorul navei nu vine, până miercuri, 4 decembrie, la prânz, spre avizare, cu planul de scoatere a navei din zonă și aducerea la cheu pentru descărcare, întocmit de arhitect și aprobat de asigurator, întreaga operațiune va fi preluată de Administrația Portului Constanța, a declarat șeful ANR, Alexandru Mezei. Asta pentru că, Dreptul Internațional Maritim prevede că o navă care pune în pericol siguranța navigației trebuie ranfluată începând cu a zecea zi de la producerea evenimentului, accidentul naval de la Midia având loc în data de 24 noiembrie 2019. (Foto CN APMC)