Celebra marcă De Tomaso atacă din nou piața auto de lux

La șase ani după ce și-a încetat activitatea, renumitul productor De Tomaso revine în universul automobilistic de lux cu prototipul unui model crossover pe care îl va prezenta, luna viitoare, la Salonul auto de la Geneva.

Un fost director Fiat, Gian Mario Rossignolo (80 de ani), va relansa, luna viitoare, marca De Tomaso, producătoarea unora dintre cele mai spectaculoase autoturisme sport ale anilor ‘60 și ’70.

La șase ani după ce și-a încetat activitatea, De Tomaso revine în universul automobilistic de lux cu prototipul unui model crossover pe care îl va prezenta la Salonul auto de la Geneva, anunță ”auto-types.com”.

Potrivit ”Automotive News”, noul autoturism De Tomaso, care nu are încă un nume, dar care va intra în producția de serie chiar de anul viitor, își propune să ofere o alternativă (probabil mai interesantă din punct de vedere estetic) pentru BMW Seria 5 GT sau Lexus RX.

Rossignolo, fost CEO al mărcii Lancia, dar și ex-președinte al Telecom Italia, a cumpărat drepturile asupra mărcii De Tomaso în noiembrie 2009.

Antreprenorul italian dorește să construiască 8.000 de mașini pe an într-o fostă fabrică a carosierului Pininfarina de lângă Torino.

Pe lângă modelul crossover realizat după conceptul expus la Geneva, gama De Tomaso va fi întregită cu un sedan de lux, dar și – se putea altfel? – cu un supermodel coupe.

Afacerea De Tomaso a fost pusă pe picioare în 1959, la Modena, de fostul pilot de curse argentinian Alejandro De Tomaso, care a fost și șeful mărcii, până în momentul morții sale, în 2003 – cu un an înaintea lichidării companiei.

De Tomaso a devenit rapid unul dintre cei mai exclusiviști și apreciați producători de mașini sport, cu trei hituri memorabile lansate în anii ‘60 și ’70: Vallelunga (apărut în 1963), Mangusta (1966) și Pantera (1970, foto alăturat).