Un studiu cu privire la cele mai valoroase mărci de top din lume îl plasează pe primul loc pe Louis Vuitton cu o valoare a brandului de aproximativ 19,8 miliarde de dolari.
Cercetarea realizată de institutul de sondare a pieţei Millward Brown Optimor a mai identificat, pe poziţia a doua, brandul Hermes, cu o valoare de 8,45 de miliarde de dolari, urmat de Gucci, cu 7,58 de miliarde de dolari, Chanel, cu 5,54 de miliarde de dolari şi Hennessy, cu 5, 36 de miliarde de dolari. Evaluarea Millward Brown s-a folosit de o abordare economică, cu valori intrinseci ale brandului, derivate de la capacitatea acestuia de a genera nevoia pentru produsele sale. Valorile sunt reprezentate, spun realizatorii studiului, de suma tuturor câştigurilor viitoare pe care un brand îşi propune să le realizeze, reduse la valoarea prezentului. „Marele câştig este acela că branduri care se axează pe tradiţie se află în fruntea clasamentului. Anul acesta, Louis Vuitton, Hermes şi Gucci şi-au concentrat atenţia asupra tradiţiei”, a spus Lauren Sherman, editor al site-ului Fashionista. Vintage şi clasic pentru valoare Potrivit lui Sherman, casa Louis Vuitton şi-a axat campaniile de promovare pe ideea de călătorie, care are legătură cu istoria sa în domeniul producţiei de ţevi, în timp ce Hermes a reînceput să-şi promoveze pe piaţă accesoriile de călărie, sponsorizând chiar un spectacol cabalin la Paris. „Se întorc la origini”, a spus editorul Fashionista.
Pe de altă parte, Gucci se concentrează pe genţile vintage, compania încheind, recent, un parteneriat cu casa de licitaţii Christie's, care ar trebui să asigure servicii de expertiză deţinătorilor de accesorii de piele vintage. "Gucci Collector: Presented by Christie's" este programul prin care casa de licitaţii oferă un preţ al produselor vintage marca Gucci. Serviciul este gratuit. Compania care a înregistrat cea mai mare creştere anul acesta, 8%, a fost Hermes. Poate cea mai surprinzătoare, însă, a fost păstrarea în listă, chiar şi pe poziţii inferioare, a brandurilor care, anul acesta, nu au dus-o prea bine. Este vorba despre mărcile asociate cu tendinţele şi cu moda de nişă, precum Prada sau Burberry. În ceea ce priveşte Prada, ea a fost practic expulzată din top zece branduri de lux. Cota Chanel a scăzut, într-un an, cu 11%. „Chanel va vinde întotdeauna parfumuri şi articole din piele, considerate produse clasice, dar, comparativ cu Gucci şi Louis Vuitton, este mult mai asociată cu moda de nişă”, apreciază Sherman.