Pe piața forței de muncă există în prezent un deficit de personal, ceea ce-i face pe angajatori să crească salariile pentru a-i atrage și mai mult pe tineri. Cei mai mulți tineri au de gând să se angajeze chiar în timpul studiilor. Iată care sunt domeniile aflate la cea mai mare căutare.
Angajatorii sunt dispuși să angajeze chiar și tineri care nu au experiență, iar salariul nu este deloc de neglijat.
Cele mai căutate domenii de absolvenți și tineri
HoReCa este domeniul înspre care cei mai mulți tineri se îndreaptă în timpul sau după finalizarea studiilor. Acest domeniu are o pondere de peste 30% a angajărilor din rândul celor fără experiență și un salariu mediu de 480 de euro pe lună.
Următorul este Customer Service – cu o pondere de 26% a angajărilor din rândul celor fără experiență și un salariu mediu de 650 euro.
În continuare, la mare căutare se află Retail, cu un salariu de 570 de euro, Marketing și Publicitate, cu 600 de euro lunar, domeniul financiar, unde cei fără experiență primesc chiar și 750 de euro, Juridic, cu 850 de euro lunar pentru cei fără experiență și în final domeniul IT, unde angajatorii sunt dispuși să dea chiar și 900 de euro pentru cei care nu au experiență.
Angajatorii se confruntă cu un deficit de personal
Potrivit celui mai recent sondaj BestJobs, piața de muncă se confruntă la momentul actual cu o criză de angajați.
„Cu un deficit mare de personal și multe locuri de muncă disponibile, doar pe BestJobs sunt la această oră 39.200 de joburi, este un moment interesant, cred, ca absolvenții și studenții să poată lua cu adevărat niște decizii în cunoștință de cauză cu privire la ceea ce doresc să facă”, a precizat Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.
Domeniile care se confruntă cu un deficit de personal sunt: IT şi inginerie, agricultură, medicină și pharma, robotică şi electrotehnică sau limbi străine, în special cei care știu germană, rusă și limbile mai rare precum cele nordice, mandarină sau arabă.
„O soluție pentru a acoperi deficitul de specialiști mai ales în anumite domenii este învățământul profesional dual, care se poate realiza printr-o relație mai strânsă de colaborare între unitățile de învățământ profesional și agenții economici. În acest sens, angajatorii trebuie să investească în educarea și formarea viitorilor specialiști, care să se angajeze în cadrul companiei”, a mai adăugat Ana Vișian, potrivit româniatv.net.