Cele cinci reguli ale lui Richard Branson pentru o afacere de succes

În mod cert, în ultimii 46 de ani, de când Sir Richard Branson a lansat revista "Student", lumea s-a schimbat. Astfel, a replica succesul imperiului Virgin este o provocare din ce în ce mai mare pentru tinerii antreprenori din ziua de azi.

Într-un articol publicat pe site-ul entrepreneur.com, miliardarul britanic Richard Branson trece în revistă schimbările care s-au derulat în ultimele decenii şi evidenţiază cinci reguli simple pentru a avea succes în afaceri, care erau valabile în anii '60, aşa cum sunt valabile şi astăzi.

Acum aproximativ 50 de ani, revista "Student" îşi manifesta opoziţia faţă de războiul din Vietnam şi faţă de Războiul Rece. Astăzi, guvernele se confruntă cu ameninţarea terorismului şi instabilităţii în Orientul Mijlociu şi în Africa. Acum câteva decenii, pieţele americană şi cea europeană erau, în general, stabile. În prezent, puterea economică a statelor vestice este pusă la grea încercare de economiile emergente precum Brazilia, Rusia, India şi China, astfel încât noi pieţe şi oportunităţi în creştere pot fi găsite în întreaga lume, spune fondatorul imperiului Virgin.

Oportunităţi în online Totodată, pentru promovare, firmele trebuie să treacă dincolo de canalele tradiţionale, TV, radio şi ziare, şi să-şi construiască o strategie puternică online via Twitter, Google+, Facebook şi prin noi aplicaţii precum Path şi Klout. "Asta înseamnă că majoritatea start-up-urilor pot demara cu bugete de marketing mai mici şi întreprinzătorii pot pătrunde mai rapid pe noi pieţe. Asta înseamnă, de asemenea, că o companie de succes trebuie să-şi apere poziţia, deoarece produsele sale se pot demoda la fel de repede cum au ajuns în vogă", spune Richard Branson.

Acesta menţionează că, în timp ce lumea este într-o continuă şi rapidă schimbare, paşii pentru a construi o afacere bună nu se schimbă. Iată cinci reguli simple pe care le-a urmat miliardarul atunci când a deschis revista şi apoi "Virgin Music" şi care rămân la fel de actuale şi utile astăzi, la fel cum erau în anii '60-'70:

1. Dacă nu-ţi place ceea ce faci, nu o mai face. Trebuie să iubeşti ceea ce faci. 2. Fii inovativ: Creează ceva diferit care să te evidenţieze. 3. Angajaţii tăi sunt cel mai de preţ activ. Dacă angajaţii sunt fericiţi, şi clienţii tăi vor fi fericiţi. 4. Să conduci ascultând: Cere, în mod regulat, feedback de la personalul tău şi de la clienţi. 5. Fii vizibil: Promovează compania şi ofertele sale punându-te pe tine sau un alt superior din firmă în faţa camerelor de luat vederi.

Richard Branson aduce şi un exemplu pentru a ilustra că aceste reguli funcţionează şi astăzi.

Virgin Media derula un program pentru ajutarea şi promovarea oamenilor care doresc să-şi înceapă o afacere, denumit Pioneers. Unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri ajutaţi prin acest program este Jamal Edwards, fondatorul SB.TV, un canal online de muzică şi lifestyle, modelul căruia aminteşte de începuturile Virgin.

O poveste de succes

Când Edwards şi-a început afacerea, compania era reprezentată doar de el şi de camera sa de filmat. El a început postând filmuleţe cu piese rap pentru cititorii site-ului său. El făcea ceea ce-i plăcea şi filmuleţele sale erau pline de pasiune, inovative şi autentice. După ce a creat un brand urmărit de oameni, Edwards împreună cu echipa sa a extins SB.TV în mai multe domenii: muzică, lifestyle, comerţ, îmbrăcăminte şi chiar şi o casă de discuri. A început să fie căutat de branduri tradiţionale precum Puma sau lanţul fast-food Nando's pentru a discuta diferite oferte.

Totodată, Edwards a sprijinit şi tinere talente publicând, în 2010, pe canalul YouTube al companiei, o piesă a unui cântăreţ-compozitor, care a avut succes. Atunci, SB.TV a lansat cu succes cariera lui Ed Sheeran.

Jamal Edwards este foarte preocupat şi foarte vizibil când vine vorba de a promova SB.TV şi pe sine însuşi. Pe site-ul său, în parteneriat cu Google Chrome şi în presă, el povesteşte istoria companiei sale şi vorbeşte despre visele şi succesele sale şi despre ce a învăţat din acestea. El ştie că o afacere de succes depinde de susţinerea oamenilor tăi şi de a fi un bun ascultător. În pofida succesului său timpuriu, Edwards rămâne cu picioarele pe pământ, mereu dispus să asculte şi să încerce lucruri noi.

Dacă ai o idee bună şi o pui bine în practică, nu contează când îţi lansezi afacerea. În timp ce mediul de afaceri s-a schimbat, regulile de bază rămân aceleaşi. "În loc să fiţi nostalgic în legătură cu cum erau lucrurile mai demult, mai bine îmbrăţişaţi noile oportunităţi şi provocări disponibile acum", conchide Richard Branson.

CITIŢI ŞI:

  • "La naiba, hai s-o facem!". Învăţăturile miliardarului Richard Branson
  • Fă afaceri ca un miliardar celebru