Cel puţin 10 km de autostradă realizaţi cu succes, condiţie la Nădlac-Arad

La construcţia autostrăzii Nădlac-Arad pot participa doar drumarii care au realizat cu "succes" cel puţin 10 km de autostradă sau de drum expres, au realizat cel puţin două contracte de construcţie de autostrăzi/drumuri naţionale sau drumuri expres în ultimii 5 ani, cei care dispun de fonduri în valoare de cel puţin 120 milioane de lei şi au avut o cifră de afaceri de minimum 480 milioane de lei.

Acestea sunt doar câteva dintre condiţiile impuse celor care vor să participe la licitaţia organizată de CNADNR la tronsul de autostradă Nădlac-Arad.

Pentru a putea participa la licitaţie, ofertanţii trebuie să îndeplinească mai multe condiţii. În primul rând, constructorilor li se solicită o garanţie de participare de 9 milioane lei (2,12 milioane euro) pentru lotul 1, şi de 10 milioane lei (2,38 milioane euro) la lotul 2.

Totodată, aceştia nu trebuie ca la finele anului să aibă datorii către bugetul de stat sau autorităţiile locale şi să nu se afle în situaţie de faliment.

Pentru lotul 1, media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani să fie mai mare de 480 milioane de lei, iar pentru lotul 2, de 500 milioane de lei.

Pentru participare se solicită o scrisoare de garanţie bancară prin care să se arate că dispune de lichidităţi, linii de cedit sau alte instrumente financiare în valoare de minim 120 milioane lei, respective 125 milioane lei pentru lotul 2.

Mai mult, ofertantul trebuie să fi înregistrat o valoare a indicatorului Lichiditate Generală în exerciţiul financiar aferent anului 2009 de minim 100%. O astfel de condiţie poate ţine deoparte de acest contract mai mulţi constructori de drumuri, întrucât anul trecut criza s-a făcut bine simţită pe piaţa din România.

Doar drumarii vechi vor putea participala licitaţie În ceea ce priveşte condiţiile tehnice, ofertanţii trebuie să demonstreze că în ultimii cinci ani au realizat "cu success" două proiecte de lucrări de construcţie în domeniul infrastructurii rutiere, în valoare de 450 milioane de lei - pentru fiecare lot, din care cel puţin unul să fi fost o nouă autostradă/DN sau drum expres.

Totodată, aceştia trebuie să aibă drept de folosinţă la minim două staţii de asfalt, cu o producţie de minim 600 tone/oră, care pot fi disponibilizate pentru construcţia acestui tronson de autostradă. Cel puţin una dintre staţii este obligatoriu să fie dotată cu instalaţie pentru bitum modificat.

O altă condiţie impusă este ca în ultimii cinci ani să fi operat misxturi asfaltice pe autostrăzi şi/sau drumuri naţionale în cantitate de minim 250.000 de tone. Anunţul de licitaţie a fost publicat astăzi. Firmele care vor să participe trebuie să depună oferte până cel mai târziu pe 14 februarie. Contractul urmează să fie semnat pe data de 21 martie, se estimează în anunţul de licitaţie.