Cel mai mare furt de date bancare

Peste 54 de milioane de britanici si nord-americani sunt expusi riscului de a deveni victime ale fraudelor bancare in urma celui mai mare furt de date de carduri consemnat vreodata.

Piratii cibernetici au accesat ilegal, vreme de 18 luni, bazele de date ale gigantului american de retail TJX, care detine reteaua de magazine de moda TJ Maxx in SUA si reteaua TKMaxx in Marea Britanie.

Compania a confirmat ieri ca detaliile cardurilor de credit si de debit utilizate de clienti in magazinele sale (TXJ are 2.500 de magazine in toata lumea, iar reteaua britanica TKMaxx numara 210 magazine) au fost furate de hackeri si si-au avertizat clientii sa urmareasca orice tranzactie suspicioasa care figureaza in conturile lor.

Furtul de date vizeaza 45,6 milioane de carduri din SUA, Canada si Marea Britanie utilizate in perioada decembrie 2002-noiembrie 2003,  dar este posibil sa includa si altele, utilizate intre noiembrie 2003 si iunie 2004.

Bazele de date TJX accesate ilegal sunt cele de la centre regionale din Statele Unite, Puerto Rico si Canada, precum si din Hertfordshire, in Marea Britanie. 

Compania a descoperit scurgerea de date in decembrie anul trecut, insa detaliile cazului au fost facute publice abia acum doua zile. Politia banuieste ca hackerii, specialisti in domeniul IT „cu inalt grad de sofisticare”, au vandut detaliile furate ale cardurilor bancare altor grupuri criminale care se ocupa cu tranzactii frauduloase.

Gigantul TJX este supus deja unei investigatii in SUA, existand o serie de plangeri din partea clientilor si bancilor pentru neglijenta in pastrarea informatiilor si pentru intarzierea cu care au fost semnalate cazurile de scurgeri.

In ciuda proportiilor uriase ale fraudei, victimele eventualelor inselatorii cu carduri au fost indrumati sa se adreseza bancilor, mai degraba decat politiei.

Se imtampla si la noi

Clientii BRD, tintele unei tentative de furt „inteligent”

Clientii BRD au fost joi tintele unei tentative de fraude prin meseje transmise pe e-mail, aparent de catre reprezentantii bancii.

Acestora li se cerea sa dezvaluie informatii precum parola, numarul cardului, codul PIN. „BRD-GSG a luat imediat masuri pentru blocarea acestei tentative de furt de date personale, iar securitatea sistemului informatic care sustine functionarea serviciului de internet banking nu a fost niciun moment pusa in pericol”, se arata intr-un comunicat al bancii.

Clientii bancilor trebuie sa stie institutiile de credit nu le solicita niciodata informatii confidentiale prin intermediul e-mailului. (Consuela Stegarescu)