Tara Cantoanelor va fi traversata de trenuri in doar doua ore.
Ministrul elvetian al transporturilor, Moritz Leuenberger, a inaugurat ieri tunelul Lötschberg, care strabate Alpii legand nordul de sudul Europei. Cu o lungime de 34,6 kilometri, Lötschberg este cel mai lung tunel terestru din lume.
Noul tunel, a carui constructie a durat opt ani, face legatura intre Frutigen, in Valea Kander, si Raron, in cantonul Valais. „Aceasta realizare arata ca elvetienii sunt in stare sa mute muntii din loc”, a declarat Leuenberger in discursul rostit atunci cand primul tren a pornit prin tunel.
Potrivit oficialilor elvetieni, existenta unei noi cai ferate transalpine va scurta durata unui drum din Germania in Italia de la 3,5 ore la numai doua ore. De asemenea, drumul de la Berna, oras situat aproape de capatul de nord al tunelului, pana la renumite statiuni de schi precum Zermatt (Elvetia) si Courmayeur (Italia) se va injumatati de la 110 la 55 de minute.
Constructia a costat 2,6 miliarde de euro. Prin tunelul Lötschberg, garniturile vor putea circula cu viteze de pana la 250 km/h. Un al doilea itinerariu de traversare a Alpilor prin tunelul Saint-Gothard, de 57 de kilometri, va fi dat in folosinta in 2018.
Tunelul Lötschberg este primul element al proiectului „AlpTransit”, aprobat prin referendum in 1992, care vizeaza in primul rand trecerea transporturilor de marfa de pe soselele elvetiene pe calea ferata. In prezent, circa 1,2 milioane de camioane de marfa tranziteaza anual Alpii elvetieni. Tunelul va fi in intregime operational abia in decembrie. In afara garniturilor de marfa, prin tunel vor trece zilnic 42 de trenuri de calatori intre Berna si Valais si 12 din si spre Milano.