Cel mai accesibil Aveo

Versiunea cu trei uşi a modelului de clasă mică a fost lansată cu un drive-test în Polonia.

Gama Chevrolet Aveo îşi continuă procesul de evoluţie. Recent, a venit rândul versiunii cu trei uşi, cea mai ieftină, să adopte noua linie de design prezentată toamna trecută, la Salonul Internaţional de la Frankfurt.

Lansarea comercială, prevăzută pentru această lună în majoritatea pieţelor europene, a fost precedată recent de un drive-test organizat în Polonia, la care a fost prezent şi „Evenimentul zilei“.

Chiar dacă noul look al lui Aveo este mai contemporan ca niciodată (Chevrolet s-a încumetat să vorbească despre „aspectul sportiv“ al versiunii cu trei uşi), trebuie sesizat că platforma tehnică moştenită de la Daewoo nu a fost deocamdată înlocuită.

Motoarele, preluate de la modelul cu cinci uşi. Aveo cu trei uşi arată mai compact ca versiunea cu cinci portiere, dar aceasta nu este decât o impresie, întrucât dimensiunile exterioare ale celor două variante sunt identice.

Desigur, lipsa portierelor din spate îngreunează accesul către banchetă, dar cei care nu primesc regulat la bord mai mult de o persoană, pot lua în calcul acest compromis prin care se economisesc aproximativ 400 de euro. Diferenţele faţă de Chevrolet Aveo cu cinci portiere se opresc aici.

Interiorul şi gama de motorizări sunt identice. Comenzile bine ordonate şi materialele plastice de o calitate onorabilă creează un habitaclu surprinzător pentru un model accesibil de clasă mică. Şoferul beneficiază de o poziţie înaltă, dar confortabilă la volan, cu o bună vizibilitate asupra traficului.

Bun şi pentru drumurile din România. Drumurile de rang inferior din împrejurimile oraşului Wroclaw pe care s-a desfăşurat testul au evidenţiat câteva trăsături importante ale maşinii. Chiar şi cu cel mai mare motor disponibil (1.4, benzină, 101 CP), Aveo nu e tocmai sprinten.

Direcţia vagă şi cutia manuală de viteze imprecisă stânjenesc susţinerea unui ritm alert pe pasajele sinuoase.

În schimb, trenul de rulare filtrează cu succes chiar şi iregularităţile cele mai serioase, oferind un confort peste aşteptări.

Asfaltul pe care s-a rulat în Polonia nu a fost cu nimic mai bun decât cel întâlnit în România. E limpede că Aveo nu va fi prins pe picior greşit de infrastructura precară de la noi.

Dealerii autohtoni vor onora primele comenzi către sfârşitul lunii. Preţul minim al versiunii cu trei uşi este de 8.850 de euro cu TVA inclus, pentru motorul pe benzină de 1.2 litri şi 84 CP.