Într-un joc simplu al imaginaţiei se poate intra în atmosfera pe care cei patru membri ai trupei germane Kraftwerk au creat-o, vineri seara, la primul concert susţinut, după 40 de ani de carieră, la Sala Palatului din Bucureşti.
Patru oameni cu patru laptopuri, aliniaţi „strategic” pe o scenă micuţă, diferit colorată şi amplasată pe scena mai mare a Sălii Palatului, un ecran imens de 64 de metri pătraţi şi un sound de excepţie, care făcea să vibreze încăperea umplută la maximum de spectatori.
Părinţii muzicii electronice au adunat un public numeros, fani adevăraţi ai genului. În aplauzele sălii, spectacolul a început brusc, cu melodia „Man-machine”, în timp ce pe ecranul imens, nelipsit în concertele trupei, se derula un impresionant joc de lumini şi imagini colorate, perfect sincronizate cu ritmurile melodiei.
Cei patru muzicienii i-au încântat pe cei prezenţi cu piesele care le-au adus faima internaţională, precum „Tour de France”, „The Robots”, „Radioactivity”, „Neon Lights”, „Autobahn” sau „The Model”. Publicul a ascultat, respectuos, fiecare sunet şi, din când în când, trimitea câte un ropot de aplauze puternice în semn de mulţumire.
Piesa „Autobahn” a stârnit aplauze puternice încă de la primele acorduri. Una dintre surprizele pe care trupa a oferit-o fanilor români a fost inserţia, printre versurile germane, a câtorva versuri în limba română, în care cei patru muzicieni îşi exprimau dorinţa de a merge în cluburi şi de a dansa.
După ce cortina a căzut pentru câteva minute, la final, aplauzele sălii au scos pe scenă faimoşii roboţei Kraftwerk, maeştri în scheme de tai-chi, după cum au precizat chiar membrii formaţiei.