Albul îşi păstrează supremaţia în topul preferinţelor clienţilor de autoturisme noi, depăşind, la fel ca anul trecut, când i-a întrerupt supremaţia de un deceniu, argintiul.
Specialiştii suspectează că iPhone-ul şi, în general, produsele Apple ar purta o parte din vină. Da, chiar aici s-a ajuns!
Tot ei admit însă că moda şi cultura locală sunt doi factori care influenţează masiv gusturile şoferilor şi deciziile acestora când vine vorba de alegerea culorii pentru noua maşină.
Cert este că albul (care, se ştie, nu este, de fapt, o culoare) şi-a păstrat supremaţia în topul preferinţelor clienţilor de autoturisme noi. La nivel mondial.
La fel ca anul trecut, când i-a întrerupt supremaţia de un deceniu, albul "a luat faţa" argintiului, consemnează presa internaţională, citând un raport al celui mai mare furnizor de vopseluri din industria auto, PPG Industries.
22% dintre autoturismele noi livrate în ultimul an la nivel modial au fost albe, iar 20% - argintii. Negrul a fost ales de 19% dintre şoferi, griul - de 12%, roşul - de 9% dintre clienţi.
Albastrul şi verdele au colectat 7, respectiv, 2 procente din totalul preferinţelor.
Poate ca o surpriză, tonurile de maro au acoperit 8% din maşinile noi ieşite în ultimul an pe porţile fabricilor din întreaga lume.
"Albul simbolizează prospeţimea, tehnologia de ultimă oră, lucruri după care consumatorii se dau în vânt", a declarat Jane Harrington, manager al diviziei de vopseluri din cadrul PPG Industries.
Tot ea a evocat şi produsele Apple, pentru "Automotive News TV", explicând că albul folosit de gigantul american pentru gadget-urile sale i-a făcut pe foarte mulţi să privească cu alţi ochi această "culoare".
Amuzant este însă că tocmai Apple promovează noul iPhone 5, pe un negru impecabil! Poate şi pentru că noul telefon este şi cel mai subţire din toată seria. Iar albul, se ştie, "îngraşă".