Ce se întâmplă cu Lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva. News Alert

Răzvan Cuc dă asigurări după ce a reziliat contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva: „Nu va rămâne muzeu”.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care va face în regie proprie lucrările ce trebuiau executate în cele 10 zile de către constructorul spaniol, astfel încât traficul să fie deschis, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

El a adăugat că în paralel se va îndrepta penal împotriva consultantului şi a managementului CNAIR, care a făcut plăţile şi nu a trimis CESTRIN-ul să verifice calitatea lucrărilor.

„Autostrada - am văzut că s-au grăbit unii să spună că va rămâne muzeu - nu va rămâne muzeu, pentru că ce trebuia făcut în cele 10 zile vor intra cei de la CNAIR şi vor lucra cu utilajele proprii, adică gardul perimetral şi decolmatarea şanţurilor astfel încât lotul să fie deschis fără nicio problemă. Şi repet: cred că a venit momentul să stăm şi noi un pic verticali şi să nu mai facem tot felul de concesii pentru unele firme care din păcate în loc să vină cu o armată de utilaje şi de muncitori vin cu o armată de avocaţi şi încearcă să găsească tot felul de chichiţe avocăţeşti”, a afirmat Cuc, într-o conferinţă de presă, conform agerpres.ro.

Acesta a subliniat că nu se va da drumul la trafic pe lotul 3 până nu se vor decolmata şanţurile ca să se scurgă apele şi nu se vor monta garduri, pentru ca animalele să nu poată pătrunde pe autostradă.

„Nu deschidem lotul până nu decolmatăm şanţuri ca să se scurgă apele, şi gardul perimetral, să ne trezim cu un câine sau alt animal pe autostradă. Nu pot da drumul la un lot de autostradă fără elementele de siguranţă. Niciodată nu o să fac lucrul ăsta. Poate să zică oricine orice”, a subliniat ministrul.

La rândul său, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că pe acest lot de autostradă au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se poate circula pe el.

„Sunt probleme de calitate pe acest lot. Noi dorim să obţinem un produs pe care l-am plătit sau îl plătim, în nişte condiţii. Nu pot să plătesc o lucrare la un anumit nivel de calitate şi să găsesc altceva. (...) Se poate circula pe ea. În momentul în care vor fi finalizate toate lucrările de taluze, şanţuri, colectare şi evacuare a apelor, garduri de protecţie se poate circula pe această autostradă. Dar vreau să vă spun un lucru. Contractul spune clar: trebuie să finalizeze contractul. Ori, domnul constructor a încercat să forţeze recepţia lucrării ca perioada de penalităţi să se diminueze. El era conştient că pe data de 12 (iulie - n.r.) când a solicitat această recepţie nu erau lucrările finalizate. Nu putem să admitem faptul că încearcă ca dintr-o excepţie care este reglementată prin regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor de recepţie să facem o regulă, în sensul că lucrările care trebuie executate şi sunt în contract să le trecem pe anexa la procesul verbal de recepţie. Asta a fost poate o cutumă, dar nu putem să admitem aşa ceva, să facem dintr-o excepţie o regulă”, a menţionat Scarlat.