Un mesaj privind probleme cu apa potabilă în Capitală a s-a răspândit, miercuri, în cele mai diverse medii și rețele de socializare.
Mesajul, pe care îl puteți vedea mai jos, a circulat, viral, inclusiv pe grupurile de Whatsapp folosite de părinți pentru a ține legătura cu învățătoarele copiilor lor.
Societatea Apa Nova, furnizorul de apă potabilă pentru bucureșteni, a ținut să facă câteva precizări, pentru a lămuri incidentul și a preveni panica:
„Ca urmare a topirii bruște a depunerilor de gheață și zăpadă, cu efect de spălare a suprafețelor atinse, s-a produs o încărcare mai mare a râurilor Argeș și Dâmbovița.
Deprecierea temporară a calității apei râurilor a fost compensată prin măsuri de tratare. Niciun parametru de calitate al apei potabile produse nu a depășit limita legală.
În plus, pe lângă monitorizarea online (continuă 24h/24) în puncte strategice ale sistemului de alimentare cu apă potabilă, se efectuează zilnic analize de probe prelevate din rețea.
Rezultatele nu indică depășiri ale valorilor parametrilor de calitate a apei potabile.
Ultimele analize au fost efectuate astăzi, 30 ianuarie 2019. Efectul mirosului de clor rezidual resimțit de consumatori este în scădere încă din data de 29.01.2019 și va dispărea în după amiaza zilei de astăzi”.