Compania autohtonă CS Vision a scos pe piaţă un produs similar cu Microsoft Surface, care poate fi folosit pentru prezentări la evenimente, divertisment şi navigare pe internet.
Computerul personal al viitorului, aşa cum îl văd reprezentanţii companiei româneşti CS Vision, a fost lansat oficial ieri.
Mai mult, Masa Multitouch, similară cu Microsoft Surface, se produce chiar la noi în ţară de divizia interactivă a companiei CS Vision. Producătorii spun că gadgetul va avea succes, deoarece este un instrument interactiv de prezentare sau divertisment şi poate fi utilizat pentru navigarea pe net.
Masa Multitouch a celor de la CS Vision se prezintă ca un "PC al viitorului - pasul firesc al evoluţiei înaltei tehnologii", declară Răzvan Bâgiu, unic acţionar al CS Vision. Potrivit acestuia, masa poate fi folosită pentru prezentări de toate tipurile sau pentru diverse evenimente şi pro moţii.
În plus, gadgetul poate fi uşor integrat în săli de conferinţă, în clădiri de birouri sau hoteluri şi folosită pentru târguri sau expoziţii.
Tastatura şi mouse-ul, aproape istorie
Prototipul propus de Tom-Touch are dimensiunile standard 90x60x110, un ecran de 43 de inchi şi aproximativ 35 de kilograme. Preţul este de 9.800 de euro, la care se adaugă şi costul aplicaţiilor, între 1.500 şi câteva mii de euro. Pentru început, doar producătorul le poate instala.
În ultimii ani, au fost lansate tot mai multe gadgeturi cu ecran touchscreen, care permite utilizatorului o navigare facilă în aplicaţii. Spre deosebire de acestea, masa poate citi şi recepţiona un număr nelimitat de atingeri simultane. "Aceste lucruri erau im posibile acum câţiva ani, când se lucra doar cu mouse-ul şi tastatura", explică Florin Benga, business director CS Vision.
Masa va putea fi achiziţionată începând cu finele acestei luni. Potrivit oficialilor CS Vision, există deja trei clienţi interesaţi. Ei estimează că vor vinde în acest an cel puţin zece mese şi se aşteaptă la cereri din partea companiilor, ca instrument de prezentare, dar şi din partea utilizatorilor individuali pasionaţi de înalta tehnologie, în scopuri de divertisment.
TomTouch au devenit cunoscuţi pe piaţa locală de echipamente interactive după ce au instalat reţeaua de puncte de informare turistică de exterior şi de vitrină din judeţul Braşov, unde compania are o hală de producţie. Producătorii nu se opresc însă aici, Benga vorbind despre un nou concept de oraş - New City, cu sistemele de informare şi securitate interactive.
"Nu pretindem că am inventat roata. Suntem însă primii care fac acest lucru în România.", FLORIN BENGA, business director CS Vision CONCURENŢĂ
Surface, cu trei ani mai mare
Masa TomTouch Multitouch intră pe piaţa gadgeturilor cu trei ani mai târziu faţă de concurentul principal, Microsoft, care lansa în 2007 Surface. Varianta propusă de Microsoft costă în jur de 10.000 de dolari şi are deja aplicaţii care permit interacţiunea cu telefoanele mobile, pentru transferul de date şi conectivitatea ridicată între utilizatori. Panasonic a lansat mai multe tipuri de gadgeturi folosind această tehnologie, tableta C1 şi tablele de prezentare interactive.
Totodată, mai multe companii au dezvoltat tehnologia multitouch pentru ecranele telefoanelor mobile. "Nu pretindem că am inventat roata. Suntem primii care fac acest lucru în România. În plus, spre deosebire de masa celor de la Microsoft, care are dimensiuni standard, noi putem produce masa la aproape orice dimensiune", a declarat Florin Benga.
Deşi producţia gadgetului nu e încă finalizată, cei de la CS Vision au planuri mari pentru masa Multitouch. "Ne dorim o suprafaţă care să comunice cu obiectele atunci când intră în contact cu ele. Lucrăm la o aplicaţie de citit codurile 2D ataşate obiectelor", explică Benga, care vede în Masa Multitouch un excelent suport de publicitate.