Ce obstacole stau în calea autovehiculelor electrice

Lipsa de investiţii în modernizarea reţelei electrice reprezintă primul obstacol pentru dezvoltarea pe scară largă a vehiculelor electrice, consideră o treime dintre cei care au răspuns la un sondaj efectuat de compania de audit PwC.

În plus, aducerea la acelaşi nivel a costurilor unui vehicul cu motor electric comparativ cu cel al unui motor cu combustie internă rămâne o provocare majoră în adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice.

Aproape jumătate dintre respondenţi (46%) au indicat reducerea de costuri pe termen lung drept principalul motiv pentru care consumatorii ar fi dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru un vehicul electric.

“În condiţiile în care preţul la carburanţi se va majora, cel mai probabil, cererea pentru vehicule electrice sau hibrid va creşte în viitorul apropiat. În România, atât interesul manifestat de cei doi mari producători auto prezenţi pe plan local, cât şi recent-anunţata schemă de subvenţionare de către stat a achiziţiei automobilelor electrice sau hibride, arată potenţialul de dezvoltare pe care îl are acest segment al pieţei auto pe viitor", a declarat Ionuţ Simion, Partener în cadrul PwC România.

Motive de dezacord

PwC a intervievat peste 200 de directori executivi din 10 țări, din numeroase industrii, inclusiv industria auto, sectorul tehnologic, sectorul utilităţilor, energetic şi guvernamental.

Totodată, pentru 31,1% dintre cei chestionaţi, lipsa de capacitate energetică din timpul orelor de vârf este, de asemenea, îngrijorătoare.

În plus, "finanţarea dezvoltării unei infrastructuri moderne ce poate sprijini vehiculele electrice rămâne un obiect de dezacord între participanţii din industrie", a adăugat Simion. Cum va evolua piața până în 2020

Potrivit PwC, producţia de vehicule electrice şi hibrid va atinge aproximativ nouă milioane de unităţi până în anul 2020, reprezentând aproape 9% din cota de piaţă globală.

Din aceasta, aproximativ o treime, sau trei milioane de unităţi, vor fi vehicule ce pot fi conectate la reţeaua electrică sau vehicule electrice simple. Creşteri semnificative de volum sunt aşteptate în perioada 2017-2020, pe măsură ce sistemele şi tehnologiile suport de generaţie doi şi trei pentru vehiculele electrice sunt retrase de pe piaţă. În România, Executivul ar putea aproba o ordonanţă de urgenţă care va da posibilitatea instituţiilor publice să-şi cumpere maşini electrice cu o subvenţie de cel mult 25% sau cu o primă de casare în valoare de 5.300 de euro.