Vacanţe distruse, haos în aeroporturi, cozi interminabile şi curse anulate

Sursă: Julia Neroznak | Dreamstime.com

Coronavirusul a devastat economiile din întreaga lume și a perturbat viața în moduri care erau de neimaginat în urmă aproximativ trei ani. Lumea nu va mai fi niciodată la fel, iar aglomerația din aeroporturi, zboruri anulate, lipsa personalului de la companiile aeriene ruinează pur şi simplu concediile oamenilor din această vară după primul an de relaxare.

Țările de pe ambele maluri ale Atlanticului se confruntă cu o mulțime de zboruri anulate din cauza lipsei de echipaj, a cozilor interminabile la aeroporturi datorită lipsei de personal. Asta, în parte, pentru că toată lumea dorește să evadeze după doi ani infernali de pandemie, iar situația aceasta a dus la un haos de nedescris pe aeroporturile din lume, unde mii de călători îşi ratează vacanțele din cauza situațiilor de pe aeroporturi. Dar acelaşi lucru se întâmplă şi în Europa, avertizează experții într-o analiză pentru CNN.

Bun venit într-o vară de haos! Să sperăm că nu, dar informațiile din industrie arată că aşa va fi

„Cred că este o revizualizare a lucrurilor care vor urma – și cred că lucrurile se vor înrăutăți”, spune avocatul consumatorilor Christopher Elliott , care a monitorizat situația din SUA și Europa. „Vara va fi haos”, crede el – atât de mult încât își sfătuiește clienţii să evite Europa în august, vârful sezonului de vârf.

În SUA, lucrurile s-au pregătit cât de cât, deoarece călătoriile interne au luat din nou avânt. Între timp, în Marea Britanie, haosul de la aeroporturile importante a făcut știri în fiecare zi în ultima perioadă, iar transportatorul național, British Airways, a raportat autorităților de reglementare din industrie pentru potențiale încălcări ale legii.

De asemenea, peste 1.000 de persoane de pe aeroportul din Dublin s-au aflat în această situație haotică. Guvernul l-a convocat pe directorul general al aeroportului pentru a veni cu un plan pentru restul verii, iar compania s-a angajat să plătească cheltuiala în plus a pasagerilor care au pierdut zborul.

Dar, din păcate, nu este vorba doar de Dublin. Operatorul aerian olandez KLM a încetat să mai vândă bilete timp de patru zile săptămâna trecută. KLM a oferit pasagerilor posibilităților de a face o nouă rezervare, ca alternativă pentru a evita confortabil lungi de la aeroport, relatează CNN.

Aeroporturile Heathrow și Manchester se luptă cu lipsa severă de personal creând cozi de ore la check-in, securitate și controlul pașapoartelor

Iar lipsa personalului înseamnă, de asemenea, că oamenii așteaptă ore întregi să le sosească bagajele. Directorul general al Ryanair, Michael O'Leary, a declarat săptămâna aceasta la postul de televiziune ITV că Marea Britanie ar trebui „să aducă armata” pentru a ajuta la diminuarea haosului.

Experții spun că este o furtună perfectă: brusc, toți vrem să călătorim, dar companiile aeriene și aeroporturile au concediat personal în timpul pandemiei și acum se luptă să recruteze înlocuitori. Mai simplu spus: pur și simplu nu se pot descurca cu atâția călători dintr-o dată. Desigur, experții au avertizat de ceva timp în legătură cu această situație, dar acum cred că lucrurile vor înrăutăți. Americanii, de pildă, sunt sfătuiți să nu călătorească în Europa în luna august, pentru că va urma „o vară nebună”.

Ryanair cel puțin nu anulează zboruri. Cele două companii aeriene care fac asta în Regatul Unit în prezent sunt easyJet și British Airways. Ambele suferă de o lipsă de personal fără precedent de la sfârșitul lunii, ducând la zeci de anulări de zboruri în fiecare zi. Poate fi sau nu o coincidență faptul că ambele au renunțat și la cerințele privind măștile de bord la mijlocul lunii martie.

Enrico Ferro, din Padova, Italia, a zburat la Londra cu British Airways pentru o vacanță de patru zile cu soția și copilul său pe 30 martie. La sosire, aceștia au petrecut trei ore așteptând sosirea bagajelor la Heathrow. „Ne-am petrecut prima zi a vacanței în aeroport”, spune el pentru CNN. Lucrurile s-au înrăutățit la întoarcere. Zborul lor de întoarcere către Veneția a fost anulat când erau deja la poartă. Au ajuns pe o rută spre Bologna, sosind la miezul nopții.

Dacă aeroporturile și companiile aeriene nu vor veni cu oferte salariale mai bune, haosul va continua

Angajații de la check-in sunt plătiți uneori mai puțin decât vânzătorii de la supermarket. Ceea ce este sigur că nu s-a atins încă vârful călătoriilor și nu există soluții pe termen scurt pentru lipsa de personal. Iar în această situație, companiile aeriene nu au altă soluție decât să anuleze, așa că se creează un cerc vicios.

Între timp, experții vin cu sfaturi despre cum să gestionați haosul călătoriilor. Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să rezervați din timp, dar mai sunt şi altele de făcut:

  • Rezervați o mașină printr-un broker
  • Alege-ți cu înțelepciune compania aeriană
  • Zburați la mijlocul săptămânii
  • Rezervați printr-un expert
  • Mergeți la un hotel
  • Fiți flexibili când alegeți cele de mai sus
  • Planificați-vă din timp cazarea, deoarece şi hotelurile și-au redistribuit personalul pentru a acoperi lipsurile, așa că s-ar putea ca restaurantul să fie închis sau să închidă devreme, spun experţii pentru CNN.