Pasagerii care călătoresc cu companiile aeriene americane beneficiază deja de acces la Wi-Fi pe 66% din milele zburate.
Aceasta față de o medie mondială de 24%, potrivit datelor furnizate de firma Routehappy. în Europa, însă, adoptarea unor servicii de Internet de tip ground-to-air este mai dificilă decât în SUA, din cauza numărului de țări din regiune, în timp ce serviciile de Internet pe bază de satelit s-au dovedit prea scumpe pentru zborurile pe distanțe scurte. În condițiile în care numărul sateliților plasați pe orbită este în creștere, fapt care duce la scăderea costurilor, iar companiile aeriene sunt din ce în ce mai conștiente de posibilitățile de a face bani, prețul nu mai constituie un obstacol de netrecut, susțin analiștii.
Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair și Vueling sunt o parte dintre principalele companii aeriene europene care vor să ofere Wi-Fi la bordul zborurilor pe distanțe scurte, urmând exemplul dat de compania low-cost Norwegian, care oferă Internet gratuit la 74 din cele 76 de avioane Boeing 737 din flota sa. Pe lângă faptul că îi pot taxa suplimentar pe pasageri pentru faptul că urmăresc emisiuni TV și ascultă muzică pe dispozitivele lor mobile în timpul zborurilor, companiile aeriene pot utiliza conectivitatea la bord pentru a le oferi acestora posibilitatea de a face cumpărături și rezervări la restaurante și hoteluri, în colaborare cu firmele de publicitate și partenerii.
Global Eagle, împreună cu grupul Orange, urmează să demareze în curând un sistem pe bază de plată la bordul a două avioane A320 aparținând Air France și crede că oportunitățile generate internetul wireless ar putea crește veniturile industriei cu sute de milioane de dolari pe an.