În funcție de perioada de timp, preferințele în privința serviciilor pe care diaspora le caută pe piața locală s-au schimbat mai mult sau mai puțin radical, potrivit unui studio realizat de Agenția de marketing online Today’s.
Studiul analizează evoluția din ultimii 10 ani din punct de vedere al serviciilor pentru care românii din străinătate revin în România.
În unele cazuri, aceștia au ales să-și redirecționeze interesul spre domenii care nu presupun neapărat o revenire în România.
Dacă în urmă cu aproape un deceniu, cetățenii români din Italia reveneau acasă în vacanța de vară și preferințele erau concentrate către servicii medicale, de avocatură sau amenajări și decorațiuni interioare, în prezent, românii mai sunt interesaţi doar de servicii medicale şi mai puţin de celelalte, toate având un trend descendent, potrivit cercetării efectuate de Today’s.
Tendința aceasta se menține și printre ceilalți cetățeni din alte țări, cum ar fi cei din Spania sau Marea Britanie.
Diaspora din Franța, interesată de servicii de avocatură
Totuși, românii plecați în Franța își îndreaptă atenția spre serviciile de avocatură, sector care înregistrează o creștere de la an la an. În fapt, în această țară sunt în medie, de 16 ori mai multe căutări decât în alte țări din Uniunea Europeană în care sunt stabiliţi români.
Această statistică vine în ciuda faptului că în Franţa e o comunitate mică de români (peste 120.000), comparativ cu Italia (peste un milion). În final, cei din Germania preferă să își investească cel puțin atenția, în vacanța din august, în servicii medicale, mobilă sau avocaţi.
Statisticile incluse de Today’s în această analiză arată și o creştere constantă a interesului pentru piaţa de închirieri auto, cu peste 25% faţă de anul trecut.
Cei mai interesaţi sunt românii din Marea Britanie, cu peste 50% mai mult faţă de cei stabiliţi în celelate ţări. Însă cei din Marea Britanie, Spania sau Italia nu folosesc foarte mult telefonul mobil când fac research pe internet. Dincolo de investițiile în servicii, românii din diaspora au în vedere și vacanțele în România. În iulie, căutările pe această temă cresc cu aproximativ 50%, iar cele pentru cazare cresc cu până la 90% în lunile de vară. Cele mai populare staţiuni rămân însă Mamaia şi Costineşti.