Ce faci când se strică autobuzul și ai taxat bilet?

Te urci în autobuz, taxezi biletul, te duci două stații și acesta se strică. Șoferul te dă jos și spune: ”luați următorul autobuz”. Asemenea situații se întâmplă des în Capitală.

Totuși, șoferul nu te poate lămuri cum poți recupera călătoria taxată sau dacă te poți urca în următorul mijloc de transport, de pe aceeași linie RATB, fără să mai taxezi un bilet.  S-a întâmplat vineri, 1 iulie, pe linia troleului 73 din cartierul Berceni al Bucureștiului. Mașina a plecat de la Piața Sudului. Troleul a ajuns la prima stație, a trecut de ea, iar când a ajuns în intersecția cunoscută de bucureșteni ”Nițu Vasile”, situată în sectorul 4 al Capitalei, acesta s-a oprit brusc. Șoferul a stat nemișcat la volan două-trei minute. ”Poate i s-a făcut rău”, a spus o doamnă aflată și ea în troleu. Un bărbat s-a dus să vadă ce se întâmplă. Întrebându-l pe șofer care este problema, angajatul Regiei Autonome de Transport București (RATB)  a replicat: ”nu vezi că s-a stricat!”. Numai că, pe noi nu ne-a anunțat nimeni, iar șoferul stătea la volan ca și cum ar fi așteptat ceva. După aproximativ cinci minute, șoferul a explicat oamenilor din mașină, vreo 15 la număr, că trebuie să coboare. Fără, însă, a preciza ce se întâmplă cu călătoria plătită degeaba. Ceartă, înjurături și alergătură după o altă mașină Unii au plecat resemnați spre stația următoare, alții au cerut socoteală șoferului pentru biletul taxat degeaba, iar unii au început să înjure și să se ia la harță cu angajatul Regiei. Nu s-a lăsat cu bătaie. Doar a urcat un bărbat în cabina troleului și l-a amenințat cu bătaia pe șofer. Potrivit călătorilor, troleele de pe lina 73 rămân des blocate de mașinile parcate ilegal sau se defectează din cazuă că se decuplează contactul cu firele de electricitate. Nici unul dintre călători nu și-a recuperat până acum călătoria plătită degeaba, dar nici nu au depus vreo cerere în acest sens. Motivul: ”Este prea mare bătaie de cap”, este de părere Elena Marinescu, care spune că nici nu mai știe de câte ori a taxat și a fost nevoită să o ia pe jos din cauza trolelului care o lăsa în drum. Dumneavostră ce credeţi, cum ar trebui să procedeze șoferii atunci când se defectează un autobuz RATB, iar călătorii au achitat călătoria?