Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, activă pe piață din februarie 2014, a rulat în primele șase luni de activitate comenzi online de peste 500.000 euro și a ajuns la un portofoliu de circa 10 clienți, predominant din zona de fashion și cosmetice. Compania estimează să atragă, până la finalul anului, un total de 12 clienți, atât din special retailerii interesați să vândă pe piața din România.
Platforma de e-fulfillment care preia tot procesul operaţional şi logistic al magazinului online, estimează un rulaj total de 1 milion de euro pentru clienţii din portofoliu, până la finalul anului. compania gestionează, deja, procesele operaţionale şi logistice a 10 business-uri din ţară, localizate în oraşe precum Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Zalău, Sibiu şi Oradea, dar şi din afară, din ţări precum Germania şi Republica Moldova, care urmează să vândă online în românia.
„Modul în care am început să creştem şi să fim percepuţi de comercianţi ne confirmă faptul că e-fulfillmentul este un serviciu necesar în online-ul românesc, mai ales dacă ne raportăm la startup-uri şi la retailerii străini care vor să vândă în românia şi, din motive evidente, preferă să o facă online”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
Potrivit acestuia, în prezent, depozitul Frisbo din Braşov, cu o capacitate integrală de 1.400 de metri pătraţi, este ocupat în proporţie de 20% şi pregăteşte pentru livrare o medie de câteva sute de comenzi pe zi. serviciul de e-fulfillment a livrat, în total, de la momentul lansării, mai bine de 100.000 de produse cumpărate online.
„Clienţii sunt tot mai deschişi la ideea de e-fulfillment, un serviciu care le uşurează extraordinar activitatea de zi cu zi, permiţându-le, contra unui cost fix, simplu de urmărit, să se concentreze exclusiv pe creşterea magazinului, în termeni de poziţionare, marketing şi produse comercializate. un alt avantaj extrem de important al externalizării prin e-fulfillment este reducerea semnificativă a costulurilor opraţionale, care, automat scad cu până la 50%”, adaugă ceo-ul Frisbo.
Beneficiul utilizării unui serviciu de e-fulfillment este transformarea costurilor operaţionale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea mărfii, facturarea, împachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului într-un cost direct, legat de numărul de comenzi realizate și de cantitatea de marfă aflată în stoc.
Efectele transformării costului logistic în unul fix, predictibil, se vad și la nivelul preţului de vânzare al produsului. conform specialiștilor frisbo, un control amănunţit al costurilor operaţionale este esenţial pentru competitivitatea comercianţilor online, acestea riscând să ajungă ţi până la 15% din preţul final al produselor comercializate.