CE DREPTURI AVEŢI: „Ce să fac să mi se schimbe o uşă defectă?”

Vă răspunde Mihai Titichi şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Carmen D: În urmă cu două săptămâni am cumpărat de la un magazin de produse tehno-utilitare o uşă metalică de a par tament al cărei preţ a fost 450 de lei. Am achitat integral preţul pro - dusului şi s-a eli berat factură fiscală. Montarea acestei uşi s-a făcut de două persoane care colaborează cu magazinul. M-a costat 100 de lei. Pentru manopera montatorilor fireşte că nu am primit factură sau vreo chitanţă. După montarea uşii, am constatat că, deşi se poate încuia, aceasta prezintă un joc: o deplasare între uşă şi tocul uşii, care în condiţii de curent produce zgomot, nu izolează şi, mai grav, nu este asigurată siguranţa închiderii. I-am luat la rost pe montatori, care mi-au spus că ei şi-au făcut treaba corect şi că produsul prezintă defect din fabricaţie. M-am dus la magazin şi mi s-a spus că mai multe uşi din lotul acela prezintă acelaşi defect, că ei când le-au primit nu ştiau şi că nu aveau cum să verifice 50 de uşi. Cum să procedez mai departe ca să mi se schimbe uşa defectă? Potrivit Legii nr. 449 din 2003, aveţi un termen de maximum două luni de la data la care aţi constatat apariţia lipsei de conformitate, timp în care puteţi reclama acest lucru. Pentru început, va trebui să vă adresaţi vânzătorului şi să solicitaţi repararea sau înlocuirea produsului. În cazul în care întâmpinaţi probleme cu acesta, vă sfătuiesc să vă adresaţi comisariatului local pentru protecţia consumatorilor.

Notă

În fiecare zi de miercuri veţi putea citi, în pagina specială de protecţie a consumatorului, poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro.