CE DREPTURI AVEŢI: ANPC, ajutor în instanţă?

Vă răspunde Mihai Titichi, Şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Ionaşcu Mircea: Mi s-a stricat televizorul în garanţie, l-am dus la service şi mi s-a spus că display-ul este defect. S-a solicitat importatorului să pună la dispoziţie piesa necesară reparării. Acesta a spus că piesa nu poate fi procurată şi că repararea se poate face doar în Polonia cu suportarea costurilor de consumator. Am înaintat o recla maţie şi la ANPC, de unde am şi primit un răspuns. Poate fi folosit acest răs puns în instanţă? Puteţi utiliza răspunsul primit de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în sprijinul unei acţiuni în instanţă. Totuşi, în cadrul unui proces, judecătorul va fi cel care va face o interpretare a dispoziţiilor legale aplicabile în speţă. Ovidiu Ion: Acum două luni am avut un accident din care a rezultat o pagubă de 8.200 de lei vechi. Firma de asigurări nu vrea să-mi dea banii, iar în tot acest timp eu nu pot folosi maşina. Ce pot face să rezolv situaţia? Stabilirea despăgubirilor în cazul avarierii vehiculelor de către asigurătorul RCA se face în conformitate cu Ordinul nr. 20/2008 al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Dacă nu reuşiţi să ajungeţi la o soluţionare satisfăcătoare a cazului pe cale amiabilă cu asigurătorul, vă puteţi adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro.