Ce caută românii pe net

Peste jumătate dintre internauţii care intră pe site-urile româneşti au venituri lunare cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei pe familie. Dintre aceştia, aproape o cincime au între 20 şi 24 de ani şi sunt în principal femei din Bucureşti, arată un studiu demografic realizat de trafic.ro pe baza unui chestionar la care au participat online 26.621 persoane.

Utilizatorul tipic de internet caută în proporţie de 89,66% informaţii, intră pe reţelele de socializare (57,37%), în special în comunităţi online de tip Facebook sau Linkedin (50,91%).

Circa 38% dintre ei încarcă sau descarcă fişiere de pe internet şi tot atâţia se uită la clipuri şi filmuleţe.

Cele mai interesante subiecte pentru ei sunt medicina, sănătatea şi alimentaţia (51,76%), urmate de informaţii despre familie şi viaţa de cuplu (42%) şi despre evenimentele care au loc în ţară (41,63%).

Cum arată utilizatorul tipic de internet din România Aproape 18% dintre internauţii încadraţi în categoria de venituri 1.000 - 2.000 de lei au între 40 şi 49 de ani, iar 13,2% au între 30 şi 34 de ani. Femeile deţin cea mai mare pondere, de 56,25%.

Utilizatorii de internet sunt căsătoriţi sau locuiesc cu cineva (48,61%), au absolvit o facultate (31,96%) şi studii postuniversitare (10,59%) şi desfăşoară în principal muncă de birou (17,05%) sau sunt specialişti salariaţi cu studii superioare (14,16%), arată studiul trafic.ro.

Prezenţi zilnic pe site-uri în proporţie de 85,41% din numărul total de internauţi, ei navighează pe internet de pe desktop (73,3%) sau laptop (38,71%), în principal de acasă (92,25%).

Pentu a accesa site-urile preferate, 45,98% dintre ei folosesc un singur browser, iar 38,32% utilizează două browsere.