În funcţie de buget şi de preferinţe, cele mai apreciate cadouri în acest an sunt clasicele coşuri cu băuturi şi dulciuri, dar şi produsele electronice mici.
Cele mai populare cadouri, cumpărate şi oferite cu ocazia Sărbătorilor de Paşte, au devenit, în ultimii ani, coşurile care conţin şampanie sau vin, dulciuri şi diverse mici obiecte care pot fi oferite fie drept suvenir, fie care au o utilitate practică.
Preţurile acestor coşuri sunt cuprinse între 60 de lei şi 150 de lei, în funcţie de calitatea produselor şi numărul acestora, precum şi de modul de ambalare şi prezentare. În unele cazuri, totuşi, preţurile pot sări de 250 de lei pentru un coş, dacă vorbim de băuturi sau dulciuri fine, sau chiar de 400 de lei, dacă preferaţi vinuri rare ori produse din ciocolată exclusiviste.
În general, persoanele fizice se orientează către coşuri care conţin cel puţin o sticlă cu vin şi un produs de panificaţie, bugetul mediu alocat de acestea fiind de aproximativ 100 de lei pentru un coş, ne-a spus Andreea Raşoga, manager al Gift Solution.
Bugete pentru electronice, între 400 şi 1.200 de lei
Cât priveşte segmentul electronicelor, produsele cel mai vândute, în perioada Paştelui, sunt laptopurile şi telefoanele mobile, precizează Irinel Burloiu, director de marketing al eMAG, unul dintre cele mai mari magazine de profil de la noi. "Paştele reprezintă o ocazie bună pentru mulţi români de a-şi achiziţiona noi produse şi de a face cadouri, motiv pentru care mai toţi vânzătorii vin cu oferte speciale şi reduceri de preţuri", a adăugat acesta.
Bugetul mediu alocat de români pentru achiziţia de produse electronice în această perioadă este de aproximativ 400-600 de lei, dacă vorbim despre telefoane mobile, şi 800-1.200 atunci când se cumpără produse IT, ne-au mai spus reprezentanţii magazinelor de profil.
Metoda preferată pentru comenzi este cea on-line
La o simplă căutare pe internet, veţi găsi zeci de site-uri specializate în procurarea, ambalarea şi livrarea la domiciliu sau la sediul companiei a cadourilor dorite. Cele mai multe dintre ele asigură livrarea comenzilor telefonice în întreaga ţară, într-un interval de 24-48 de ore, dar intervalul poate fi mai scurt dacă se face comanda în şi din oraşul unde magazinul funcţionează.
Mare parte din magazinele de cadouri on-line nu impun o valoarea minimă a comenzii, însă pentru a beneficia de livrare fără comision, volumul de cumpărături trebuie să depăşească 150-200 de lei.
Pentru comenzile mai mici de valorile precizate anterior, firmele asigură livrarea în schimbul unei taxe de curier cuprinsă între 12 lei, dacă vorbim de Bucureşti, şi 15-20 de lei dacă livrarea se face în ţară.
Magazinele virtuale specializate pun la dispoziţia clienţilor şi posibilitatea de a personaliza cadourile, însă, în aceste cazuri, durata de livrare creşte până la trei-cinci zile, iar costurile sunt, de asemenea, mai mari.
Trebuie precizat că majoritatea vânzătorilor acceptă returnarea produselor cu probleme, însă costurile de ramburs vor fi suportate de client. Este bine să verificaţi condiţiile de ramburs, care diferă de la caz la caz.
CORPORATE
Creştere de 100% faţă de anul trecut
Cele mai multe comenzi vin, anul acesta, din partea companiilor, care achiziţionează mai ales coşuri cu cadouri pentru angajaţi şi partenerii de afaceri, ne-a spus Andreea Raşoga, manager al Gift Solution.
"Putem vorbi de o creştere cu 100% a numărului de comenzi faţă de anul trecut pe segmentul de corporate, deoarece companiile au alocat bugete mai mari în 2011 pentru cadourile de Paşte, preţul mediu plătit pentru un coş fiind de aproximativ 60-70 de lei", a adăugat reprezentantul furnizorului de cadouri.
Totuşi, deşi bugetele alocate pentru cadouri de către companii au crescut, interesul se manifestă în sensul unui număr cât mai mare de produse în coş şi nu neapărat către calitatea lor.