Șeful Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ștefan Ioniță, susține că va tăia panglica în 2017 pe 90 de kilometri de autostradă
Guvernele şi politicienii au avut grijă ca fondurile de miliarde de euro alocate modernizării şi reabilitării de drumuri şi autostrăzi să se scurgă în conturile firmelor, fără să avem, nici acum, după 10 ani în UE, o autostradă care să străbată România de la est la vest sau măcar un tronson care să treacă munţii. Deşi banii ar fi fost de ajuns pentru construcţia a peste 2.000 kilometri de autostradă, România are puţin peste 700 de kilometri.
Directorul general al Companiei de Drumuri promite că în anul 2017 va mai da în folosință încă 90 de kilometri de autostradă.
Ce proiecte vor fi demarate
Documentaţia de atribuire aferentă contractului de lucrări "Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1 - DN 7 şi DN 2 - A2, sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750)" a fost transmisă spre validare către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), a anunţat Ștefan Ioniță.
"Modernizarea a 11,524 km din centura rutieră a Municipiului Bucureşti: sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750) constă, în principal, în sporirea capacităţii de circulaţie de la două la patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, dar şi în eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum si prin reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe aceste sectoare de drum naţional.
Proiectul va fi finanţat din cadrul POIM 2014 - 2020, şi este prevăzut în Master Planul General de Transport (MPGT) aprobat prin HG 66/ 2016. De asemenea, CNAIR a demarat şi procedura de achiziţie publică pentru Varianta de Ocolire Timişoara Sud, documentaţia de atribuire aferentă contractului de lucrări fiind transmisă către ANAP.
Potrivit sursei citate, Lungimea Variantei de Ocolire Timişoara Sud este de 25,690 km de drum naţional nou la standarde europene şi pe lânga beneficiile locale, are ca principala atribuţie fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin zona Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe sectoarele de autostrada Arad - Timişoara - Lugoj.