Câte milioane de euro plătim pentru fiecare kilometru din Autostrada Bechtel?

Contractul încheiat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu compania americană Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania s-a întors demult împotriva autorităţilor române. Până în prezent, costul mediu pe kilometru a ajuns la 16 milioane euro, potrivit Ministerului Transporturilor, informează Agerpres.

Totodată, datoriile certificate pe care CNADNR le are către Bechtel se cifrează la 111 milioane de euro.

Dacă la început costul pe kilometru era de 5,4 milioane de euro, în prezent costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro din cauza modului în care a fost făcut contractul, cu preţuri ţintă.

Deşi s-a lucrat doar la 26% din proiect, din care în operare este doar un procent de 12,5%, cheltuielile totale alocate până în prezent lucrării, între 2004 şi 2011, sunt de 5,2 miliarde de lei.

În total, autostrada Transilvania, între Borş şi Braşov, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.

Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, între Turda şi Gilău, în apropiere de Cluj, au fost daţi în folosinţă pe 1 decembrie 2009, iar în noiembrie 2010 a fost pus în funcţiune restul secţiunii până la Câmpia Turzii.

Având în vedere restricţiile bugetare, autorităţile încearcă să găsească soluţii împreună cu constructorul american pentru continuarea lucrărilor pe sectorul Borş - Târgu Mureş. Cum la sectorul Târgu Mureş - Braşov nu se mai poate face concesiune, asigurarea finanţării ar putea fi făcută de compania americană.