Are cifră de afaceri mare, a majorat salariile angajaţiilor în fiecare an, călătorii şi panourile publicitare se înmulţesc. Cu toate acestea, Metrorex nu are bani.
Călătoria cu metroul s-a scumpit peste noapte. Ce e drept, autorităţile au ameninţat încă de la începutul anului că se vor mări tarifele, însă justificarea modificării preţurilor nu este în totalitatea susţinută de datele financiare ale Companiei. Astfel, în timp ce cifra de afaceri a acesteia a crescut de la 33,68 milioane de lei, cât era în 2001, la 402,024 milioane de lei în anul 2009, iar numărul salariaţiilor a scăzut de la un an la altul, profitul Metrorex-ului a fost tot timpul pe minus, ajungând ca acum doi ani să fie de minus 121,78 milioane de lei. Numai în 2009, numărul de călători pe zi a crescut de la 300.000 la 650.000, faţă de anul precedent. Reprezentanţii firmei spun că s-a scumpit curentul, că nu mai au bani de întreţinere şi că nu au mai mărit de mult preţul. Lefuri mărite în fiecare an Salariaţii Metrorex au primit aproape în fiecare an mărire de salariu, sub presiunea ame ninţării blocării metrolui, variantă care a funcţionat de fiecare dată. Motivul: Bucureştiul fără transportul subteran ar putea fi paralizat. Astfel, în 2007, acestora li s-au majorat lefurile cu 25%, în următorul an cu 23%, iar în 2010 - sindicaliştii de la metrou, conduşi de liderul lor- Ion Rădoi, au obţinut o mărire de aproximativ 10%. Cert este că, în aprilie 2010, un director comercial avea un salariu de 6.350 de lei. Venitul mediu pe companie este de 3.700 de lei. În istoria grevelor De la Revoluţie până acum, au fost şapte acţiune ample. Astfel, în 1990 a fost cea mai lungă grevă, din 6 până în 9 martie, auurmat în 1993, în 1995, în 1996, în 1999 şi în 2005. După, a fost o pauză de patru ani, dar nu pentru că nu s-au mai mărit salariile, ci pentru că, din 2000 până în 2008, liderul sindical Ion Rădoi a fost deputat şi senator PSD, iar social democraţii s-au aflat la putere în perioada 2000 - 2004. După 2005, când PSD a trecut în Opoziţie, "supărările" s-au ţinut lanţ. Contract de întreţinere păgubos Unul dintre motivele pentru care compania a decis să majoreze tarifele este faptul că nu se mai pot acoperi cheltuielile de "în treţinere şi reparaţii a instalaţiei de metrou şi a materialului rulant. Banii nu au mai ajuns după ce, în 2003, s-a externalizat activitatea de întreţinere către firma Alstom Transport. "La nivelul anului 2011, raportul dintre subvenţia necesară şi subvenţia alocată (...) depăşeşte 126%, având un deficit de finanţare de aproximativ 90 de milioane de lei", susţin reprezentanţii Metrorex. PIERDERI Unde se duc banii din publicitate Nici banii din publicitatea făcută în spaţiile metroului nu pot fi folosiţi toţi la investiţii. Potrivit unui contract de asociere semnat în anul 2006 între Metrorex şi firma Sindomet, încasările din 2011 de pe urma reclamei se împarte astfel: 31 % primeşte Metrorex, iar 69% firma de casă a Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou, organizaţie condusă de Rădoi. Contractul nu poate fi "rupt" decât cu acordul părţilor.