Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a raportat în primul semestru al acestui an o creștere de 7% ca serie brută și un avans de 7,4% în funcție de numărul de zile lucrătoare prin comparație cu primele șase luni ale lui 2017, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică.
În luna iunie, vânzările de alimente, băuturi și tutun s-au majorat cu 7,4% ca serie brută și cu 7,1% ajustat sezonier față de luna iunie a anului trecut. Prin comparație cu luna mai, vânzările au înregistrat în luna iunie un declin de 0,6% ca serie brută și o majorare de 1% în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate.
Per ansamblu, comerțul cu amănuntul, cu excepția vânzărilor de autoturisme, a raportat în primul semestru o creștere de 6,5% ca serie brută, respectiv 7,5% în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate.
România a înregistrat în iunie 2017 cea mai mare creștere a volumului de retail dintre toate țările Uniunii Europene, comparativ cu luna iunie a anului trecut, potrivit datelor publicate de Eurostat, biroul de Statistică al Uniunii Europene, prelucrate de revista Progresiv.
Creșterea volumului de retail în România în perioada indicată a fost de 7,8% (ajustată sezonier), țara noastră fiind urmată în topul țărilor cu cea mai bună performanță de Lituania și Ungaria, cu creșteri de 7,2%, respectiv 6,1%. La polul opus, cele mai mari scăderi ale volumului de retail din zona UE au fost raportate în Malta (-1,5%), Austria (-1,4) și Estonia (-1,2%).
Per total, în zona Uniunii Europene, vânzările cu amănuntul au înregistrat un avans de 1,9% în luna iunie față de aceeași perioadă a anului trecut, iar la nivelul zonei euro, creșterea a fost de 1,2%, susținută în principal de vânzarile de alimente, băuturi și tutun (care au raportat un plus de 1,7%) .
În ritm lunar, România a avut o scădere de 0,2% a comerțului cu amănuntul din UE în luna iunie, comparativ cu luna mai. Cele mai mari creșteri au fost raportate în Germania (1,2%), urmată de Spania și Polonia (0,7%), iar cele mai mari scăderi, de peste 2%, au fost înregistrate în Suedia și Finlanda. La nivelul Uniunii Europene, comerțul cu amănuntul a stagnat în iunie, în timp ce, în zona euro, a fost înregistrat un avans de 0,3%.
Volumul comerțului cu amănuntul este măsurat prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.