Vă răspunde Sorin Mierlea, preşedinte la Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania
Ana: Am cumărat de la o librărie o carte. Cartea din stand era una ţiplată, aşa că nu o puteam deschide să-i văd paginile, puteam doar să-i văd coperţile. Când am ajuns acasă am rupt plasticul şi am deschis cartea, foarte multe pagini erau murdare de tuş şi nu puteau fi citite. Cred că din 350 de pagini ale cărţii vreo 50 erau în starea asta. Am fost înapoi la librărie a doua zi, însă au refuzat să-mi înlocuiască produsul pentru că mi-au spus că nu pot fi siguri că este carte cumpărată de la ei din librărie. Codul de bare era pe plasticul rupt de mine şi nu pe carte. Eu am rupt şi apoi am aruncat acea pungă de plastic întinsă care acoperea cartea. Ştiu că de obicei codul de bare este pe carte, nu pe plastic. Aş vrea să ştiu cum pot să-mi înlocuiesc cartea cumpărată cu una noua care să poată fi citită?În cazul produselor nealimentare care prezintă abateri de la caracteristicile prescrise sau declarate, vânzatorul este obligat, la cererea consumatorului, să le înlocuiască de îndată, să le refacă sau să restituie contravaloarea acestora. Conform Hotărârea Guvernului României nr 947/2000 republicată, "preţurile se indică pe produse sau lângă acestea (...)". Dacă cei de la librărie refuză înlocuirea produsului defect deşi le-aţi prezentat documente justificative care să ateste că acea carte a fost cumpărată de acolo, adresaţi-vă cu o reclamaţie Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (Secţiunea Reclamaţii de pe www.protectia-consumatorilor.ro sau pe reclamatii@protectia-consumatorilor.ro ) sau Comisariatului Judeţean pentru protecţia consumatorului.