În noul buget de stat pentru anul 2020, Guvernul Orban a prevăzut o sumă importantă de bani, pentru marile lucrări de infrastructură rutieră și feroviară.
Proiecția bugetară pentru acest capitol foarte important pentru dezvoltarea economică a României, va fi în 2020, de 11.8 miliarde lei. Guvernul Orban și-a propus ca banii să ajungă doar la proiectele unde constructorii se ocupă serios de construcția de autostrăzi sau de modernizarea infrastructurii feroviare.
Astfel, pe partea de autostrăzi și drumuri expres, Ministerul Transporturilor a inclus finanțarea autostrăzii de centură sud București - 573.9 milioane lei, Autostrada Borș - Brașov, pe diferitele tronsoane aflate în lucru - 205.9 milioane lei, linia de metrou spre Aeroportul Internațional Henri Coandă, București - 318.5 milioane lei, autostrada Lugoj - Deva, pentru cei nou finanțarea construcției celor nouă kilometri rămași neexecutați - 163.1 milioane lei, drumul expres Craiova-Pitești - 96.1 milioane lei, podul de peste Dunăre, de la Brăila - 97.8 milioane lei și primul tronson al autostrăzii Sibiu - Pitești, cel care pornește de la Sibiu și se termină la Boița, se vor aloca 212.4 milioane lei.
Lucrările la autostrada Sebes-Turda, lotul 1 și 2, unde constructorii au dat dovadă de mare neseriozitate, Ministerul Transporturilor a alocat o sumă de 56.8 milioane de lei. Ministrul Lucian Bode a declarat că aceste sume vor putea fi majorate dacă constructorii se vor apuca serios de lucru.
De asemenea, pe parte feroviară, sumele alocate sunt impresionante. Deși de mai mulți ani, lucrările la magistrala care face parte din coridorul lV Paneuropean de transport feroviar, mai mult bat pasul pe loc, Ministerul Transporturilor a alocat mai multe miliarde de lei. De exemplu, pentru tronsonul Sighișoara-Brașov, împărțit pe două tronsoane, sumele alocate sunt de 1.8 miliarde lei. Pentru lucrările din zona Simeria-Vințu - Coșlariu-Sighișoara, bugetul din 2020 conține 1.63 miliarde lei.
Și pentru construcția de cale ferată care va lega aeroportul Otopeni de Gara de Nord, din București, sumele alocate sunt de 391 milioane de lei. Acest proiect a fost impus de UEFA, pentru a asigura un transport rapid și performant pentru microbiștii care vor veni în București, anul viitor, la Campionatul European de Fotbal.