O soluţie de taxare care să se aplice gradual, în funcţie de gradul de poluare al autoturismului, pe perioada deţinerii acestuia, ar fi mai potrivită pentru piaţa românească decât plata taxei la prima înmatriculare sau la prima vânzare, a declarat Gabriel Biriş, avocat specializat în legislaţie fiscală, partener fondator al Casei de avocatură Biriş Goran.
El a spus astăzi, la emisiunea "Ediţie de prânz", difuzată de postul de televiziune B1 TV, că, pentru modificarea taxei de poluare, guvernul ar trebui să se inspire din modelele pe care le aplică alte ţări, precum Franţa sau Germania. Totuşi, spune Biriş,
Mâine, în cadrul şedinţei de guvern, miniştrii vor discuta despre modificările care vor fi aduse taxei de poluare.
Laszlo Borbely, ministrul mediului, a declarat astăzi că noua taxă ar putea fi plătită de proprietarii autoturismelor pentru toate maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007 pentru care nu s-a plătit taxa de primă înmatriculare.
Sute de milioane de euro, returnate către şoferi Estimările oficiale arată că, după modificările legislative, statul va trebui să returneze românilor aproximativ 750 milioane de euro colectaţi din taxa auto.
Avocatul Gabriel Biriş spune că executivul va trebui să vină cu o procedură clară de returnare a acestor bani. "Odată ce situaţia va fi clarificată prin hotărâre definitivă şi irevocabilă a instanţei, statul va trebui să vină cu o procedură de restituire a acestor sume, deoarece cei 600-700 milioane de euro se pot transforma în 1,2 miliarde de euro, din cauza cheltuielilor de judecată", avertizează avocatul.
În aprilie, Curtea de Justiţie a Europei a emis o decizie, potrivit căreia România încalcă legile europene din cauză că taxa de primă înmatriculare descurajează achiziţia maşinilor second-hand din afara ţării, fără să afecteze piaţa autoturismelor similare din România.