Care e reţeta succesului firmelor de tatuaje

Artă, moft sau teribilism? Oricare ar fi motivaţia, pictura pe piele este o afacere doar pentru profesioniştii care au la activ anumite cursuri.

Piaţa tatuajelor s-a dezvoltat mult în ultimii ani, pentru că meseria de tatuator a luat naştere de-abia acum un deceniu.

"Până în 2001, nu exista niciun control în piaţă, iar oamenii riscau să contacteze diverse boli odată cu tatuarea", spune Dan Fotescu, preşe din tele Uniunii Tatuatorilor din România, care deţine şi salonul Tattoo Sfinx din Craiova.

Fotescu a înscris meseria de tatuator în Catalogul Ocupaţiilor din România şi a insistat pentru o lege de fun cţio nare a saloanelor de tatuaj, care presupune ca tatuatorii să aibă la activ cursuri de igienă, de prim-ajutor şi de calificare, scrie revista Capital.

Tatuajul a fost pe timp de criză un lucru la care oamenii au putut renunţa, iar unele afaceri nu au rezistat pe piaţă. "Închid în câteva luni. Piaţa de tatuaje din Romania este 5% din piaţa din Vest, iar românii preferă să se tatueze la artiştii de cartier", spune Bogdan Iliescu, proprietarul Roxy Tattoo, salon din zona Dorobanţi.

Pe piaţă există doar câţiva jucători mari, iar restul sunt saloane de apartament care se închid la fel de repede cum apar.

Secretul reuşitei

"Diferenţa dintre cei cu perspectivă şi cei care dispar repede este că primii fac investiţii consistente şi au afaceri conexe tatuării, cum ar fi piercingurile sau tatuajul cosmetic", spune Dan Fotescu.

În medie, investiţia iniţială pentru deschiderea unui salon de tatuaj este de 20.000 de euro pentru aparatură, consumabile, scaune speciale şi amenajare. Un aparat de tatuat costă aproximativ 600 de euro, iar un scaun de tatuat costă în jurul a 1.000 de euro.

"Nu este o afacere pentru cei ce caută câştig rapid. La noi, primele şase luni au fost moarte", spune Cornel Dima, manager la 2nd Face Tattoo.

Bucureştiul este "Mecca" a tatuatorilor, dar şi a celor care vor să fie tatuaţi.

  • Ce ar trebui să ştiţi înainte să vă faceţi un tatuaj