Reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au declarat astăzi că nu au fost semnalate probleme care să ducă la blocarea sistemului în urma folosirii cardului național de sănătate.
"La primele ore ale dimineţii se realizau concomitent în sistem 9.000 de accesări cu cardul de sănătate. Astăzi, până la ora 11, la Help desk s-au primit peste 75 de sesizări de la furnizorii de servicii medicale care au întâmpinat probleme la utilizarea cardului. Aceste probleme au fost rezolvate sau erau în curs de soluţionare în cel mai scurt timp. Nu au fost semnalate probleme care să ducă la blocarea sistemului", au precizat reprezentanții CNAS într-un comunicat.
"Principala preocupare a CNAS este ca introducerea cardului naţional de sănătate să nu îngreuneze sau să blocheze accesul pacienţilor la servicii medicale. Facem apel la furnizori şi pacienţi, în egală măsură, să înţeleagă importanţa introducerii acestui sistem şi să privească cu înţelegere şi calm eventualele probleme inerente apărute la implementarea unui sistem de mare anvergură şi complexitate. Vom rezolva toate aceste probleme cu profesionalism", a declarat preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea.
CNAS solicită furnizorilor de servicii medicale să respecte legislaţia în vigoare şi să acorde serviciile cu card de sănătate celor care l-au primit, dar şi fără card de sănătate celor care încă nu au intrat în posesia lui.
Pacienții care întâmpină greutăți în utlizarea cardului sunt rugați semnaleze de urgenţă acest lucru la casele de asigurări sau la numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate.