Candidaţii la Primăria Iaşi şi oamenii din spatele lor

Dacă PDL merge pe mâna lui Felix Tătaru, cel care a lucrat cu Traian Băsescu, candidatul independent Irina Schrotter îl ascultă pe Claudiu Săftoiu, fost consilier prezidenţial.

Lupta pentru scaunul de primar al Iaşiului a concentrat în capitala Moldovei unele dintre cele mai importante nume în domeniul consultanţei politice din România. Anul acesta, doi dintre candidaţii cu şanse mari au ales să meargă pe mâna profesioniştilor. A dat lovitura cu soţii Săftoiu Privită iniţial cu rezerve, candidatura creatoarei de modă Irina Schrotter a reuşit să se impună de câteva săptămâni în comentariile analiştilor politici locali, în special datorită „strategilor“ anunţaţi pentru campania electorală. Astfel, brandul „Irina Schrotter“ va fi promovat de firma „Capital Promotion“, condusă de soţii Adriana şi Claudiu Săftoiu. Fostul şef al SIE a făcut deja câteva deplasări la Iaşi, fiind remarcat în asistenţa de la întâlnirile cu ieşenii pe care Schrotter le-a avut în mai multe cartiere din oraş.

„Am semnat, într-adevăr, un contract cu firma soţilor Săftoiu, care vor coordona campania mea electorală. Însă ei vor colabora îndeaproape cu strategii mei de la Iaşi, pentru că am şi aici o echipă foarte experimentată“, a precizat Irina Schrotter. Claudiu Săftoiu a ieşit ieri şi cu un prim comunicat de presă, încercând să contracareze zvonurile privind o posibilă colaborare „la două capete“, cel vizat fiind candidatul PNL Cristian Adomniţei.

„O informaţie venită pe surse în ultimele zile acreditează un zvon conform căruia firma de consultanţă pe care o conduc ar fi fost angajată recent de domnul Cristian Adomniţei. Aşa cum am declarat public de mai multe ori, „Capital Promotion“ are un angajament exclusiv la Iaşi pentru sprijinirea candidaturii independente a doamnei Irina Schrotter“, comentează Claudiu Săftoiu. PNL preferă „tinerii cu experienţă“ Şefii PNL susţin că au ales să meargă la „locale“ pe mâna propriilor specialişti. „PNL-ul nu vorbeşte despre vreo firmă de consultanţă, pentru că este exclusă o astfel de colaborare. La PNL, campania va fi condusă, în cea mai mare măsură, de membri ai partidului: Mugur Cozmanciuc pentru alegerile municipale şi Valerian Sălăvăstru pe judeţ“, a declarat deputatul Relu Fenechiu, şeful filialei PNL Iaşi.

În schimb, cei de la PDL au confirmat cooptarea la Iaşi a unui alt nume de marcă al consultanţei politice româneşti. Felix Tătaru, personajul despre care se spune că l-a făcut pe Băsescu preşedinte, va fi cel care îl va consilia pe europarlamentarul Dumitru Oprea în lupta pentru primărie. Agenţia de publicitate a lui Felix Tătaru, GMP, se va mai ocupa la Iaşi şi de candidatul PDL pentru preşedinţia consiliului judeţean, senatorul Dan Cârlan. „Filiala ieşeană a PDL va suporta toate costurile de campanie, inclusiv cele care derivă din colaborarea cu GMP“, a anunţat Cârlan, şef al filialei PDL Iaşi. Dispute la PSD Potrivit surselor din PSD, campania primarului în funcţie al Iaşiului, Gheorghe Nichita, pentru un nou mandat ar urma să fie coordonată de Doru Tompea, preşedinte al organizaţiei municipale şi rector interimar al Universităţii „Petre Andrei“ din Iaşi.

Informaţia este însă infirmată sec chiar de Tompea: „Radu Popescu se va ocupa la noi de campania pentru primărie“. Radu Popescu este director al revistei „IS-24-FUN“ şi conduce o firmă de publicitate. „Cel mai probabil mă voi ocupa de campania pentru primărie. În orice caz, voi lucra împreună cu domnul Tompea“, a declarat Radu Popescu.