Zborurile pe distanțe lungi pot fi foarte obositoare în avion. Din acest motiv, piloții și însoțitorii de bord beneficiază de camere secrete pentru a se putea odihni în timpul călătoriei.
Camerele secrete din avion
Angajații companiilor aeriene au pauze obligatorii pe zborurile pe distanțe lungi. Astfel, aeronavele sunt proiectate cu camere ascunse pentru aceste perioade de odihnă atât de necesare.
Monica Humphries, de la Business Insider, a descoperit aceste camere în 2021, la bordul avionului Boeing 777-300ER al companiei Air New Zealand:
„Am explorat două camere. Una în care se odihnesc piloții și alta pentru însoțitorii de bord. Poate că diferența nu ar fi trebuit să mă surprindă. Copiloții, care au un salariu mediu de 120.700 de dolari, aveau mai multe facilități. Însoțitorii de bord, care câștigă aproape de 85.500 de dolari pe an, aveau o cameră mult mai simplă”, a spus ea.
Atât însoțitorii de bord, cât și piloții beneficiază de pauze în timpul zborurilor pe distanțe lungi
Pauzele lor, care sunt obligatorii din punct de vedere legal și durează de obicei aproximativ două ore, au loc în schimburi, a declarat un reprezentant al Air New Zealand. Asta înseamnă că există întotdeauna piloți în cabina de pilotaj și însoțitori de bord în cabină:
„Pe măsură ce am explorat cele două camere, care sunt de obicei interzise pasagerilor, am observat câteva diferențe - de la mărime la facilități.
Prima diferență clară pe care am observat-o a fost amplasarea fiecărei zone. Ambele zone de odihnă sunt situate deasupra scaunelor pasagerilor, dar se află pe părți opuse ale avionului.
M-am îndreptat spre partea din față a avionului pentru a accesa zona de odihnă a piloților. Aici, o ușă ascunsă lângă cabina de pilotaj ducea la o cameră situată deasupra clasei business.
Apoi, am mers pe lungimea avionului pentru a ajunge la cabina de odihnă a însoțitorilor de bord, lângă coadă. O scară ascunsă a dus la o cameră amplasată deasupra clasei economice”, a declarat aceasta.
Ambele camere necesitau, de asemenea, un cod de acces
Odată ce ușile au fost deblocate, intrările erau, de asemenea, similare:
„Un set de trepte mici și abrupte ducea la fiecare cameră. Dar aici se opreau multe dintre asemănări. Odată ce am intrat în camere, am observat că piloții aveau mai mult spațiu decât însoțitorii de bord.
Zona de odihnă pentru piloți este proiectată pentru două persoane. În timp ce opt însoțitori de bord pot încăpea în zona de odihnă desemnată pe Boeing 777-300ER.
Piloții au, de asemenea, mai multe opțiuni pentru odihnă. În partea din față a sălii, se aflau două fotolii mari din piele. În spatele lor se aflau două paturi.
Piloții aveau, de asemenea, o opțiune de divertisment. În apropierea fiecărui fotoliu extensibil se afla un televizor similar cu cele pe care le aveau călătorii la clasa business. Nu am văzut niciun televizor în spațiul destinat însoțitorilor de bord”, a mai observat Monica Humphries.
Camere secrete în avion dotate special pentru confort
În ceea ce privește parte de confort, în fiecare cameră de acest fel din avion exista posibilitatea de a controla lumina din zona de odihnă. Atât piloții, cât și însoțitorii de bord puteau controla temperatura din camere:
„În colțurile din dormitoare, am observat că piloții aveau mai multe facilități. De exemplu, existau mai multe suporturi pentru pahare și spațiu de depozitare deasupra capului lângă paturile lor.
Însoțitoarele de zbor aveau două compartimente de depozitare mai mici și o oglindă. De asemenea, existau telefoane amplasate în ambele camere, astfel încât piloții și însoțitorii de bord să poată comunica între ei.
Fiecare cameră avea, de asemenea, un dulap pentru uniforme. Astfel, hainele însoțitorilor de bord și ale piloților nu se șifonau în timp ce dormeau.
În general, mi s-a părut că piloții aveau mai multe facilități. Dacă ar trebui să aleg un loc pentru a mă odihni, aș prefera să fiu pilot, cu fotoliile lor confortabile și televizoarele moderne”, a mai spus aceasta.