Putem trăi fără prieteni, dar nu putem trăi fericiți fără ceea ce suntem noi atunci când suntem înconjurați de ei.

Vă prezint 8 strategii pentru a vă îmbunătăți diverse abilități, care ajută în procesul de dezvoltare personală:

 

1. RESPONSABILITATE

Asumarea responsabilității nu înseamnă să ne asumăm tot ce este rău sau greșit, ci să ne asumăm că nu suntem perfecți, că din greșeli învățăm și că orgoliul ne vitregește relația cu cei dragi. Responsabilitatea, pe de o parte, ne ajută să dăm tot ce este mai bun din noi și, pe de altă parte, ne face să fim mai prezenți în propria poveste de viață.

 

2. EMPATIA

Dezvoltarea empatiei implică o serie de aptitudini importante, inclusiv oglindirea, tratarea altora într-o manieră în care v-ați dori să fiți tratați într-o situație similară și posibilitatea de a vă exterioriza din când în când.

 

3. ASCULTĂ CU ATENȚIE PENTRU O COMUNICARE BUNĂ

Comunicarea slabă se află în centrul multor probleme de relație. Sărind la concluzii, încercând să citești mintea celui din față și nevoia de a avea dreptate mereu sunt doar câteva trăsături care arată clar niște probleme de comunicare. Prea des în relații avem așteptări și sperăm ca cei din jur să știe ce vrem, ce ne place și eventual să vadă viața asemeni nouă, aceste așteptări ne țin departe de fericire și de petrecerea timpului de calitate cu cei dragi. Comunicarea clară este esențială dacă ne dorim ca relațiile să fie reciproc satisfăcătoare.

 

4. ASERTIVITATEA

Să fii asertiv înseamnă să spui celor din jur ce vrei, ce simţi, ce nevoi şi preferinţe ai, într-un fel în care te ajută să-l şi obţii. Spui clar şi cu multă încredere în tine ce vrei, fără să ameninţi, fără să îl faci pe celălalt să se simtă inferior sau dispreţuit.

 

5. TIMPUL

Relațiile necesită timp real, fizic. În această epocă de viteză, trafic, gospodării cu ambii părinți care muncesc mult, e-mailuri, internet, televiziune și jocuri video, am diminuat serios timpul petrecut cu oamenii din viața noastră. Timpul de calitate petrecut cu cei din jur ajută la stima de sine, sporește concentrarea și ne ține departe de anxietate.

 

6. VERIFICAREA IPOTEZELOR

Întrebați-vă ce gânduri vă trec mai des prin minte și apoi luați în considerare cât de exacte ar putea fi acestea. Adesea, atunci când ne spunem mici minciuni despre alți oameni, ne punem niște ziduri inutile între noi și ei. Ori de câte ori te simți trist, nebun sau nervos în relația cu un prieten, coleg etc. verifică ceea ce gândești. Dacă există gânduri negative automate sau minciuni, încearcă să scapi de ele.

 

7. CUNOAȘTE-TE

Află ce vrei și ce îți place și apoi comunică-le și celor din jur. Observând ceea ce vă place mult mai mult decât ceea ce nu vă place este unul dintre secretele de a avea relații bune. Acordarea atenției la ceea ce vă place, încurajează mai mult acest comportament.

 

8. IERTAREA

Una dintre cele mai faimoase rugăciuni din istorie ne cere să-i iertăm pe alții, dacă noi înșine dorim să fim iertați. Iertarea este un medicament puternic. Menținând rănile emoționale, chiar dacă acestea sunt mici, crește nivelul hormonilor de stres care afectează negativ starea noastră de spirit, imunitatea și sănătatea globală.

 

Te-ar putea interesa și: